/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

590 lóerősre húzták az új BMW M3-at

2021. október 08. 18:15   |   Demcsák Gergely
címkék:  

A sportos vezetési élmény megtestesítője a BMW-nél az M3, amely immár a hatodik generációjába lépett. Az új, G80-as M3 minden idők legerősebb 3-as BMW-je, de igaz ez az AC Schnitzer verziójára is.

Az AC Schnitzer szoftveres beavatkozással feltornászta a 3 literes biturbó motor teljesítményét, nem is kevéssel. A gyári értékek 510 lóerő és 650 Nm nyomaték, a tuning után azonban 590 lóerő és 750 Nm nyomaték vethető be. Bár nem közölték, de becslésünk szerint ez 3,5 másodperc alá szorította le a nulla-százas gyorsulást.

A szakemberek négycsöves sport kipufogórendszert is hegesztettek a sportlimuzin alá, amelyben szabadabban áramolhatnak a gázok és persze a hanghatás is drámaibb. A végcsövek 110 mm átmérőjűek és szénszálas bevonatot kaptak.

A német tuner nem látta szükségét annak, hogy betonkeményre faragja az M3 futóművét, ezért első körben csak ültetőrugókat ajánl a modellhez, kizárólag az első tengelyen. Ezek 15-20 mm-rel engedik lejjebb a karosszériát. Emellett húzó- és nyomófokozatában is állítható sportfutóművel is konfigurálható az M3, amellyel jelentősen nagyobb kanyarsebességek érhetők el, de a mindennapos használhatóság nem csorbul.

A tapadást és iránytartást a könnyű, kovácsolt kerekek és a rájuk szerelt széles sportgumik is javítják. A gyárival megegyező méretű (10 x 20 col), de könnyebb és merevebb AC3 könnyűfém felnikre 285/30 és 295/30 méretű abroncsokat feszítenek.

A karosszéria is kapott néhány kiegészítőt. Előre egy fekete toldatot szereltek fel, amely mintegy 40 kilogrammal fokozza az első tengelyre ható leszorítóerőt. Mindezt oldalsó terelőlapok egészítik ki. Az egyedi megjelenésről különleges sárvédő kopoltyúk és motorháztető dekorlécek gondoskodnak. A hátsó tengelyre ható leszorítóerőt is fokozták az AC Schnitzer tervezői. Egyedi tetőspoilert és nagyméretű karbon hátsó szárnyat csavaroztak fel. Ez utóbbi 70 kilogrammnyi plusz leszorítóerőt generál.

Az utastérben a gyárinál nagyobb méretű alumínium váltófülek, fém pedálok és lábtartó, valamint egyedi kivitelű Alcantara sportkormány jelentenek változást.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/