/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

800 lóerős G-osztály pickup a Brabustól

2022. január 25. 19:30   |   Demcsák Gergely
címkék:  

A Brabus egy ideje már kínál platóssá átépített Mercedes G-osztályt, most pedig bemutatta a csúcsmodellt, a Brabus 800 Adventure XLP Superblack modellt. Ez egy kívül-belül fekete, 3 tonnás szuper-pickup 800 lóerősre húzott motorral.

Korábban már bemutattuk a platós kisteherautóvá átépített Brabus G-osztályt, amelyet egyedülálló alvázzal és portáltengelyes felfüggesztéssel ruháztak fel. Ennek a pickup modellnek készült most el a csúcsváltozata, amely egységesen fekete megjelenésével és 800 lóerős turbómotorjával szögezi magára a tekinteteket.

A Brabus 800 Adventure XLP Superblack 68,9 centiméterrel hosszabb a pótkerék nélküli Mercedes G-osztálynál, a tengelytávja pedig 50 centiméterrel bővebb. Összesen 5,31 méter hosszú. A Brabus mérnökei egyedi hátsó részt konstruáltak az autónak, meghosszabbították a kardántengelyt, s egyedi portáltengelyes futóművet építettek alá, amelynek jóvoltából 49 centiméterre nőtt a hasmagassága. Elöl független felfüggesztést alkalmaztak, melynek minden alkotórészét, a segédkeretet és az irányítókarokat is belevéve alumíniumból martak ki. Hátul megtartották a merevtengelyt, de egyes részegységeit áttervezték és alumíniumból készítették el. Az átépítés olyan jól sikerült, hogy az eredeti jármű torziós merevsége nem csorbult.

A G-osztály pickup egyébként állítható magasságú tekercsrugós felfüggesztést kapott, amely az utastérből, a Dynamic Select rendszeren keresztül szabályozható. Körben 22 colos, portáltengelyekhez tervezett Monoblock HD kerekeket találunk, 325/55 R 22 méretű Pirelli Scorpion ATR terepabroncsokkal ellátva. A karosszéria természetesen könnyű és merev szénszálas kiegészítőket is kapott. Látunk ilyeneket a platón, de a kerékjárati ívszélesítések, a motorháztető, és az első szélterelő is ebből a motorsportos anyagból készült. A Brabus 800 Adventure XLP Superblack 11,6 centiméterrel szélesebb a mezei G-osztálynál, orrán pedig egy 4,5 tonnás csörlő is díszeleg.

A hagyományoknak megfelelően a legújabb Brabus szuperautót is kivételen erős motor mozgatja. A Mercedes-AMG G 63-ból származó 4 literes ikerturbós V8-as aggregátot átépített feltöltőkkel, módosított vezérléssel és átépített szívó-, illetve kipufogórendszerrel tették ütőképesebbé, így immár 800 lóerőt ad le 6600-as fordulatszámon, nyomatéka pedig eléri az 1000 Nm-t 3600-as fordulaton. A 2936 kilogrammos G-pickup a 9-sebességes váltóművel 4,8 másodperc alatt nyargal százas tempóra és megfutja a 210 km/órát is, ami igencsak elismerésre méltó.

A fekete a feketén a mottó az utastérben is, ahol a legmagasabb minőségű fekete bőrkárpitozást fekete Alcantara mennyezettel és karbon dekorbetétekkel párosították. Minden négyzetcentimétert, még a lábteret is bőrrel húzták be, az ülések középső részét pedig kagyló gyémántmintás steppelés borítja. Bizonyos felületeken pedig történelmi mintázatot alkalmaztak; a „77“ alakzatok a Brabus alapításának évére utalnak. Számos helyen karbon betéteket látunk, és az alumíniummal sem fukarkodtak. Összességéebn 206 darab fedélzeti elem kapott selyemfényű króm felületkezelést.

A Brabus 800 Adventure XLP Superblack valódi különlegesség, amit az ára is tükröz. 725 900 eurót kérnek érte.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/