/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

800 lóerős terepszörny a Brabustól

2020. február 27. 19:25   |   DG
címkék:  

A Brabus 800 Adventure XLP egy pickup testbe oltott szupersportkocsi, amely portáltengelyes felfüggesztésével és 49 centiméteres hasmagasságával bárhová képes eljutni. Mégpedig igen fürgén, 4 literes biturbó V8-as motorja ugyanis 800 lóerős. Az extrém Mercedes G-osztály pickup a Genfi Autószalonon debütál és akár drónnal együtt is megvásárolható.

A Brabus már számtalanszor épített egyedi konverziókat sorozatgyártású AMG-modellekből. Ezúttal kiindulási alapnak egy Mercedes-AMG G 63 modellt választott, amiből egy pickupot faragott. A karosszéria átalakítása egyáltalán nem volt kis feladat, a teljes méretű utaskabin után ugyanis még egy tisztességes méretű platót is ki kellett alakítani. Kezdetnek a tengelytávot fél méterrel megnyújtották, majd betoldottak a létra típusú alvázba úgy, hogy a torziós merevség ne változzon. A hátsó felfüggesztésnek is új rögzítési pontokat alakítottak ki. A G-pickup teljes hossza 5,31 méter lett, ami 68,9 centiméterrel haladja meg a normál G 63-ét a hátsó pótkerék nélkül.

A Brabus mérnökei a kiváló terepjáró képességek érdekében új fejlesztésű portáltengelyes felfüggesztést szereltek a kocsi alá. Ezt a saját Ride Control adaptív futóművükkel kombinálták, melynek karaktere az utastérből a sztenderd Dynamic Select rendszerrel szabályozható. Mindezek tetejébe a futómű ráadásul állítható magasságú. A legnagyobb hasmagasság 49 centiméter, aminek köszönhetően a jármű gyakorlatilag bármilyen akadályon átkel. A 8-lyukas Brabus Monoblock HD kerekeket kifejezetten a portáltengelyekhez tervezték. Méretük 9,5 x 22 és 325/55 méretű Pirelli Scorpion ATR terepabroncsokat hordanak.

A Brabus 800 Adventure XLP karbon szélesítő karosszériakészletet is kapott. A szénszálas kerékjárati ívek összesen 11,6 centiméterrel toldják meg a szélességet. A G-osztály pickup frontrésze is egyedi kialakítású, légbeömlős géptetővel és 4500 kg-os csörlővel kiegészített védőrácsos lökhárítóval, amelyet a szélesebb karosszériára szabtak.

A képeken szereplő Brabus 800 Adventure XLP egy korlátozott példányszámú First Edition kiadás, egyedi matt ezüst fényezéssel, a platón pedig opcióként rendelhető high-tech drónnal. A német Wingcopter repülő eszköze 240 km/órás sebességet is képes elérni és arra tervezték, hogy segélycsomagokat és speciális felszereléseket juttasson el távoli, hagyományos járművek által megközelíthetetlen helyekre. A Wingcopter 6 kilogramm terhet tud szállítani és 120 kilométert képes repülni elemcsere nélkül.

A Brabus 800 Adventure XLP-t a Mercedes-AMG 4 literes biturbó V8-as erőforrásának alaposan megizmosított változata hajtja. A kompletten átépített, új turbófeltöltőkkel és perifériákkal felvértezett egység 800 lóerőt produkál 6600-as fordulatszámon és kereken 1000 Nm nyomatékot termel 3600-as főtengely-fordulatnál. A szörnyeteg lenyűgöző dolgokra képes: 4,8 másodperc alatt sprintel százra és 210 km/órával is képes száguldani. A motorhoz kapcsolt kilencsebességes automataváltót manuálisan is vezérelheti a pilóta.

Első kiadásról lévén szó, a lefotózott példány luxuskivitelű belső teret is kapott, nemes barna bőrkárpittal, exkluzív gyémántmintás varrással, fekete Alcantara tetőkárpittal és szénszálas dekorációkkal. De a Brabus házi kárpitosműhelyében természetesen bármilyen igényt kielégítenek.

A 700 lovas G-osztály pickup alapára 389 831 euró, a 800 lóerős First Edition pedig 575 630 euróba kerül. A Genfi Autószalonon is kiállításra kerülő, számos extrával és a Wingcopter drónnal kiegészített show autó azonban még többet, 666 386 eurót kóstál.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/