/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

900 lóerős homokfutó a Brabustól

2022. május 07. 14:30   |   Autoblog
címkék:  

A Bodo Buschmann által alapított Brabus idén ünnepli a 45. születésnapját, amely alkalomból a cég mérnökei kerékre állították az első buggy stílusú szupersportautójukat. A kifejezetten a homokdűnéken való csapatáshoz kifejlesztett Brabus 900 Crawler a G-osztályon alapul, de alváza és a karosszériája is teljesen egyedülálló. Csak 15 darabot készítenek belőle.

A Brabus 900 Crawler olyannyira egyedülálló jármű, hogy nem is helyezhető forgalomba, közúton nem használható. Egy csővázas, integrált bukóketreces, portáltengelyes, négy kagylóüléssel szerelt terepjáró, teljesen nyitott, ajtók és üvegek nélküli karosszériával.

A különleges, portáltengelyes kialakítás és a hatalmas kerekek miatt a hasmagasság 53 centiméter, ami rendkívüli előnyöket biztosít nehéz terepen. A mérnökök ráadásul négy irányban állítható lengéscsillapítókat fejlesztettek az autóhoz. A gátlók beállíthatók kis és nagy sebességű haladáshoz, továbbá a húzó- és nyomófokozatuk 12 lépésben szabályozható. A 20 colos Brabus Monoblock HD Platinum Edition kovácsolt kerekek mérete 9,5 x 20, és óriási, 40 x 13,5 méretű terepabroncsokat húztak rájuk. A pótkerék természetesen hátul utazik.

A Brabus 900 Crawler, bár erősen emlékeztet a Mercedes G-osztályra, gyakorlatilag egy szénszálas panelekkel burkolt csővázas tereprali versenyautó, ajtók és üvegek nélkül, a nap ellen védelmet nyújtó karbon tetővel. A jármű egyébként a hiányos karosszéria ellenére is 2 tonnát nyom.

Az elöl dolgozó, 4,5 literre felfúrt duplaturbós V8-as erőforrás így is rongybabaként ráncigálja a kocsit. A kovácsolt, kiegyensúlyozott alkatrészekkel, speciális feltöltőkkel és lefújó szelepekkel, nagynyomású üzemanyagpumpákkal, torlólevegős szívórendszerrel és egyedi kipufogórendszerrel felvértezett motor ugyanis 900 lóerőt ad le 6200-as fordulatszámon, forgatónyomatéka pedig 1250 Nm 2900-as fordulaton. (Utóbbit elektronikusan 1050 Nm-re leszabályozzák).

Az erő egy kilencgangos automataváltón keresztül jut el az összkerékhajtáshoz, amely három elektronikusan zárható differenciálművet tartalmaz, mint a Mercedes G-osztályban. A négykerék-hajtás és a 900 lóerő kombinációja elképesztő gyorsulásban nyilvánul meg: a homokfutó 3,4 másodperc alatt eléri a százas tempót. A végsebességet 160 km/órában limitálták, de a sivatagban ennél többre aligha lenne szükség.

A sivatagi versenyautó utastere is rendhagyó, ugyanis négy darab négypontos biztonsági övvel szerelt karbon versenyülést helyeztek el benne, amelyeket a napsugárzásnak ellenálló Silvertex szövettel kárpitoztak. Érdekesség a fedélzeti kommunikációt biztosító intercom rendszer, amihez a Brabus karbon sisakokat is ad.

A Brabus 900 Crawlerből csak 15 darabot fognak gyártani, egyenként 749 ezer eurós áron. Az első öt példányt még idén leszállítják a megrendelőknek, majd jövőre újabb ötöt adnak át, 2024-ben pedig az utolsó öt kocsit is átadják.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/