/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

900 lóerős homokfutó a Brabustól

2022. május 07. 14:30   |   Autoblog
címkék:  

A Bodo Buschmann által alapított Brabus idén ünnepli a 45. születésnapját, amely alkalomból a cég mérnökei kerékre állították az első buggy stílusú szupersportautójukat. A kifejezetten a homokdűnéken való csapatáshoz kifejlesztett Brabus 900 Crawler a G-osztályon alapul, de alváza és a karosszériája is teljesen egyedülálló. Csak 15 darabot készítenek belőle.

A Brabus 900 Crawler olyannyira egyedülálló jármű, hogy nem is helyezhető forgalomba, közúton nem használható. Egy csővázas, integrált bukóketreces, portáltengelyes, négy kagylóüléssel szerelt terepjáró, teljesen nyitott, ajtók és üvegek nélküli karosszériával.

A különleges, portáltengelyes kialakítás és a hatalmas kerekek miatt a hasmagasság 53 centiméter, ami rendkívüli előnyöket biztosít nehéz terepen. A mérnökök ráadásul négy irányban állítható lengéscsillapítókat fejlesztettek az autóhoz. A gátlók beállíthatók kis és nagy sebességű haladáshoz, továbbá a húzó- és nyomófokozatuk 12 lépésben szabályozható. A 20 colos Brabus Monoblock HD Platinum Edition kovácsolt kerekek mérete 9,5 x 20, és óriási, 40 x 13,5 méretű terepabroncsokat húztak rájuk. A pótkerék természetesen hátul utazik.

A Brabus 900 Crawler, bár erősen emlékeztet a Mercedes G-osztályra, gyakorlatilag egy szénszálas panelekkel burkolt csővázas tereprali versenyautó, ajtók és üvegek nélkül, a nap ellen védelmet nyújtó karbon tetővel. A jármű egyébként a hiányos karosszéria ellenére is 2 tonnát nyom.

Az elöl dolgozó, 4,5 literre felfúrt duplaturbós V8-as erőforrás így is rongybabaként ráncigálja a kocsit. A kovácsolt, kiegyensúlyozott alkatrészekkel, speciális feltöltőkkel és lefújó szelepekkel, nagynyomású üzemanyagpumpákkal, torlólevegős szívórendszerrel és egyedi kipufogórendszerrel felvértezett motor ugyanis 900 lóerőt ad le 6200-as fordulatszámon, forgatónyomatéka pedig 1250 Nm 2900-as fordulaton. (Utóbbit elektronikusan 1050 Nm-re leszabályozzák).

Az erő egy kilencgangos automataváltón keresztül jut el az összkerékhajtáshoz, amely három elektronikusan zárható differenciálművet tartalmaz, mint a Mercedes G-osztályban. A négykerék-hajtás és a 900 lóerő kombinációja elképesztő gyorsulásban nyilvánul meg: a homokfutó 3,4 másodperc alatt eléri a százas tempót. A végsebességet 160 km/órában limitálták, de a sivatagban ennél többre aligha lenne szükség.

A sivatagi versenyautó utastere is rendhagyó, ugyanis négy darab négypontos biztonsági övvel szerelt karbon versenyülést helyeztek el benne, amelyeket a napsugárzásnak ellenálló Silvertex szövettel kárpitoztak. Érdekesség a fedélzeti kommunikációt biztosító intercom rendszer, amihez a Brabus karbon sisakokat is ad.

A Brabus 900 Crawlerből csak 15 darabot fognak gyártani, egyenként 749 ezer eurós áron. Az első öt példányt még idén leszállítják a megrendelőknek, majd jövőre újabb ötöt adnak át, 2024-ben pedig az utolsó öt kocsit is átadják.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/