/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

919 lóerő szélvédő és tető nélkül

2023. február 21. 15:45   |   Autoblog
címkék:  

A Novitec már évtizedek óta nemesíti a világ legexkluzívabb sportautóit. A mindössze 149 példányban készülő McLaren Elva testre szabásával pedig most újra megerősítette előkelő pozícióját a prémium tunerek körében. A brit hiper-roadstert 919 lóerősre izmosították, így a végsebessége 330 km/óra fölé nőtt. Szélvédő és tető nélkül.

A McLaren Elva küldetése a sebesség és a zsigeri vezetési élmény, amelyet a hagyományos szélvédő és a tető hiánya jelentősen felerősít. A közvetlenül az ülések mögé szerelt 4 literes ikerturbós V8-as motor szériaállapotában 815 lóerőt ad le és 800 Nm nyomatékot mozgósít. A turbós aggregát remek alany a tuningra, a Novitec rögtön többféle teljesítménynövelő csomagot is kínál hozzá. A motorvezérléshez csatlakozik a plug-and-play külső N-TRONIC vezérlőmodul, amely megváltoztatja a befecskendezés- és gyújtás térképet, illetve megnöveli a turbónyomást.

Kiegészítésként a szakemberek egy sport kipufogórendszert is fejlesztettek a roadsterhez. Ez csökkenti a kipufogógáz ellennyomását és teljes mértékben szigetelt, opcióként akár aranyfóliával. A módosításoknak köszönhetően a 4 literes V8-as teljesítménye 104 lóerővel gyarapodott, a forgatónyomatéka pedig 88 Nm-rel emelkedett. A Novitec beavatkozása után az Elva 919 lóerős lett, amelyet 7100-as fordulatszámon szolgáltat, míg a maximális nyomatéka 888 Nm-ben tetőzött, 6300-as főtengely-fordulatnál.

A Novitec tuning és a könnyűszerkezetes építésmód még szenzációsabb vezetési élményt eredményezett. Az Elva álló helyzetből mindössze 2,7 másodperc alatt katapultál százra és újabb 4 másodperc elteltével már 200-zal száguld. A csúcssebessége 330 km/óra fölött van. Összességében a motortuning még spontánabb gázreakciót és lélegzetelállító gyorsulást eredményezett a teljes fordulatszám-tartományban.

Ritkaságszámba megy, hogy érintetlenül hagyják a karosszériát, ám az aktív aerodinamikával felvértezett Elva esetében a Novitec elegendőnek találta csupán a kerekeket lecserélni. A Vossennel együttműködésben legyártott, új kovácsolt felnik könnyebbek a gyáriaknál és elöl 9 x 20, hátul 12 x 21 col a méretük. A hét duplaküllős, központi csavaros dizájnt felvonaultató görgők remekül passzolnak a roadster extrém vonalvezetéséhez. 255/30 ZR 20 és 325/25 ZR 21 méretű abroncsok feszülnek rajtuk. A tökéletes megjelenés érdekében a roadstert sportrugók segítségével 2 centiméterrel lejjebb is engedték.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/