/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A legdurvább Audi limuzin

2014. november 24. 15:10   |   DG
címkék:  

Az MTM Audi S8 nem rekorddöntésre született, pedig menetteljesítményei alapján eséllyel pályázhatna. Az S8 Talladega a wettstetteni műhely eddigi legerősebb és leggyorsabb limuzinja, a végsebessége 325 km/óra, de megfelelő gumiabroncsokkal megfutná a 350 km/órát is. Csak 25 darab készül belőle.

Az MTM S8 Talladega esetében az MTM minden tudását latba vetette, a négyliteres, nyolchengeres TFSI motorból további 240 lóerőt sajtolt ki. A győri erőforrás 520 helyett 760 lóerőt teljesít 5950-es fordulatszámon, a nyomatéka pedig egészen elképesztő 945 Nm az 1700-5500-as fordulatszám-tartományban. Mivel az autó összkerékhajtású, s 21-es könnyűfém felnikre húzott 295/30-as Michelin sport-köpenyek harapnak az aszfaltba, a felhúzott Audi veszteség nélkül adja le az erejét.

Az MTM csapata alaposan belenyúlt a motor vezérlésébe és megnövelte a turbónyomást, ezen kívül új rozsdamentes kipufogórendszert szerelt be. A váltómű szoftverét is módosította, a piros tartomány immár 7000-nél kezdődik. A 760 lovas Audi 3,48 másodperc alatt sprintel százra, 10,51 szekundum alatt eléri a 200 km/órát, elektronikusan korlátozott csúcssebessége pedig 325 km/óra. Roland Mayer cégvezető szerint azonban az S8 Talladega megfelelő beállításokkal a Nardo körpályán gond nélkül elérné a 350 km/órás sebességet is.

Ha valaki szeretné megszerezni magának a 25 darab S8 Talladega egyikét, először is szüksége lesz egy alapkivitelű Audi S8-ra, ami 115 ezer euróba kerül. Ehhez adódik a 240 plusz lóerőt eredményező M-Cantronic és V-Cantronic vezérlés, valamint a 4-csöves, csappantyúkkal kiegészített rozsdamentes acél kipufogórendszer, ami 35 ezer eurót kóstál. Ez kiegészíthető még a 2200 eurós ültető modullal, a 21 colos kerékszettel (6300 euró), valamint a saját fejlesztésű, javarészben szénszálas aerodinamikai készlettel (15 ezer euró). A képeken látható példány például bruttó 189 708 euróba kerül, de befűthet nem egy szupersportkocsinak, amelyeknél jóval praktikusabb is.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/