![](https://nb1.hu/wp-content/uploads/2024/07/1300x240-100bonusz.jpg)
A legszilajabb olasz bika
A Lamborghinik első számú nemesítőjévé előlépett német Novitec most a paletta csúcsán elhelyezkedő Aventador SVJ modellt szemelte ki átalakításra. Testre szabott karbon elemekkel, kovácsolt könnyűfém kerékgarnitúrával és sport kipufogórendszerrel varázsolta még ütősebbé az olasz bikát.
A Novitec specialitása a szénszálas műanyag; az SVJ esetében is első körben szélcsatornában tökéletesített, egyedi karbon komponenseket dolgozott ki a karosszériához, amelyek illeszkednek a gyári aktív aerodinamikai rendszerhez. A készlet része az új első spoilerajak és légterelő idom, az új szellőzős motortértakaró elem, az egyedi kialakítású küszöbspoilerek, továbbá az újraformált felső és oldalsó légbeömlők, amelyek még tovább optimalizálják a V12-es motor hűtését.
A motorháztető középső légcsatornája közvetlenül az ALA rendszerre irányítja a levegőt, amely állítható terelőlapok segítségével optimalizálja az aerodinamikát. A motortér légcseréjét új airbox és áttervezett légkilépő nyílások javítják. A szárny alatti kis légterelők tovább fokozzák a leszorítóerőt.
Az Aventador SVJ harcos megjelenéséhez méltó könnyűfém kerékgarnitúrával is gazdagodott. A hatágú NL4 kovácsolt szett most is az amerikai Vossen közreműködésével készült el. Méretezésük királyi, elöl 9 x 20, hátul 13 x 21 colosak, rajtuk 255/30 ZR 20 és 355/25 ZR 21 méretű Pirelli P-Zero Corsa abroncsokkal. Az Aventador SVJ lenyűgöző kiállásához az ültetés is hozzájárul. Az új rugók mintegy 35 mm-rel engedik lejjebb a karosszériát.
A 770 lóerős és 720 Nm nyomatékú 6,5 literes V12-es erőforráshoz nem nyúltak, ám a perifériáit tehermentesítették. Az aktív szelepes, rozsdamentes sport kipufogórendszerrel szabadabban lélegezhet és szebben dalolhat a tizenkét hengeres aggregát. Emellett a széria rendszerhez képest akár 19 kilogrammos megtakarítás is elérhető.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)