A Singer elkészítette első 911 Turbóját
A kaliforniai központú Singer jellemzően az 1989-1994 között gyártott, tehát a 964-ként ismert, léghűtéses szívómotoros Porsche 911 modelleket álmodja újra, valóságos autóipari műalkotásokat hozva létre. S a cég most fejet hajtott azok előtt is, akik turbófeltöltést szeretnének, így legfrissebb alkotásuk már a 964 Turbo előtt tiszteleg.
A restomod 911-es modelleket építő Singer Vehicle Design legújabb autóját a 70-es évek Turbo modelljei inspirálták, s az első turbómotoros modell a cég alapítása óta. A Wolf Blue kékre festett Turbo Study aerodinamikailag optimalizált, kompletten szénszálas karosszériával rendelkezik, amely csökkenti a tömeget és fokozza a merevséget.
A farban a „Mezger” léghűtéses hathengeres erőforrás egy új változata lakik, amelyet 3,8 literesre fúrtak fel, továbbá két turbófeltöltővel és elektronikus wastegate szeleppel láttak el. Az egyedi levegő-víz köztes hűtőket a szívótraktusba illesztették. A hátsó sárvédők kopoltyúi légszívóként funkcionálnak, a megfelelő leszorítóerőről a kacsafarok hátsó légterelő gondoskodik. A megfelelően hűtött boxermotor körülbelül 450 lóerőre képes. A Turbo Study egyébként megrendelhető hátsó- és négykerék-hajtással is, a képeken látható példány az előbbi. Mindkét esetben hatfokozatú kézi váltó szavatolja az intenzív vezetési élményt. Kívánságra még több lóerő, adaptív lengéscsillapítás és karbon-kerámia fékrendszer is elérhető.
Az első turbós Singer Porsche retró hangulatú utasterében motorosan állítható és fűthető kagylóüléseket találunk, a tempomat és a klímaberedezés alapáras tételek. A Turbo Study ára a megrendelő által összeállított specifikációtól függ.
Akik élőben szeretnék látni és hallani a Singer Turbót, látogassanak el a Goodwoodi Sebességfesztiválra (június 23-26.), vagy pedig utazzanak el Kaliforniába az Autós Hétre (augusztus).