/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A világ legerősebb roadstere

2013. február 25. 21:15   |   Autoblog
címkék:  

A „világ legerősebbje” cím birtokosai rendre a német Brabus tuningcég által felkészített Mercedesek közül kerülnek ki. Ennek kézenfekvő magyarázata pedig az, hogy a bottropi vállalkozás minden komolyabb Mercedesbe beszereli 800 lóerős V12-es motorját. Most a legfrissebb SL 65 AMG is átesett a szívátültetésen, melynek folyományaként ez lett a világ legerősebb és alighanem leggyorsabb kétüléses roadstere.

A 6 literes, 612 lóerős V12-es motor gyárilag is szédületes menetteljesítményekhez segíti hozzá a 2 tonnás stuttgarti roadstert. A kocsi kereken négy másodperc alatt sprintel százra, ami már-már szuper-sportkocsi territórium. Ettől jobbat csak a sokkal kevesebb luxust kínáló, szezonális szuperautók tudnak, mint például a Lamborghini Aventador vagy a Ferrari 458 Italia. A Mercedes biturbós V12-ese kitűnő alapot nyújt a további fejlesztésre, így a háromcsillagos modellek avatott szakértője elkészítette hozzá, illetőleg beleszabta saját teljesítménynövelő csomagját.

A T65 RS csomag 800 lóerőt és 1420 newtonmétert csiholt ki az erőforrásból, pont mint a hetekkel ezelőtt bemutatkozott Widestar fantázianevű G-osztály esetében. Ehhez természetesen nem volt elég a motor perifériáit átalakítani, alapos átdolgozásra volt szükség. Kicserélték a szívó- és a kipufogórendszert, nagyobb turbófeltöltőket szereltek be, amelyeket négy darab köztes hűtővel támogattak meg, s a motorvezérlést is újraírták. A 800 lovas és működés közben 1100 Nm nyomatékot termelő erőmű így teljesíti az Euro 5-ös normát, ami kisebbfajta mérnöki bravúr. Az SL 65 AMG ezek után 3,7 szekundum alatt szökken százra, 9,8 másodperc alatt eléri a kétszázat és 350 km/óra az elektronikusan limitált végsebessége.

Annak érdekében, hogy az SL 65 AMG ne szálljon el az útról, szélcsatornában tesztelt karosszéria kiegészítőkkel és erőteljes fékekkel látták el. Új az első szoknya és a hátsó diffúzoros lökhárító, valamint a küszöbidomok is. A csomagtérfedélre diszkrét légterelő szárnyat illesztettek. Az autó 20 hüvelykes Monoblock R Platinum Edition kovácsolt felniken gördül, amelyekre 255/30, illetve 305/25 méretű abroncsokat feszítettek. Emellett a Mercedest picit közelebb is engedték a földhöz; az ABC légrugózáshoz írt modul 25 mm-rel ereszti lejjebb a karosszériát. Végül egy 40 százalékos zárású Brabus differenciálművet is beépítettek a hátsó tengelyre.

Ahogy megszokhattuk, a Brabus kreációi belül is szemkápráztatóak, nincs ez másként az SL 65 esetében sem. A páratlan igényességgel és precizitással kivitelezett bőrkárpitozás egyszerűen fantasztikus, de az embert igazán a bőrbe húzott poggyásztér veszi le a lábáról. A műszerfalra és a középkonzolra tetszőleges színű fa vagy szénszál berakás kérhető, s az olyan részletek, mint a megvilágított Brabus logós küszöblécek vagy a 360 km/óráig skálázott kilométeróra is emelik a színvonalat.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/