/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A világ legerősebb roadstere

2006. augusztus 02. 14:47   |   Autoblog
címkék:  

A Brabus a világ leggyorsabb limuzinja után most elkészítette a világ leggyorsabb roadsterét. A V12-es biturbó-motor 730 lóerőre képes.


A Mercedes SL 600 roadsterbe a Brabus SV12 S Biturbo hajtómű került, ami döbbenetes 730 lóerőt ad le. Nulláról százig így nem telik el több 4 másodpercnél, újabb 6,5 másodperc múlva pedig már 200-on jár a mutató. Ha a pilótának van mersze, tovább nyomhatja a gázpedált; a 300 km/óra eléréséig még 19 másodpercet kell várnia. A végsebesség elektronikusan limitált (!) 350 km/óra.

Az eredetileg 5,5 literes, 48 szelepes motort 6,3 literre fúrták fel; speciális főtengellyel, nagyobb furatú hengerekkel, kovácsolt dugattyúkkal, átalakított hengerfejjel és sport vezérműtengelyekkel spékelték meg. A turbórendszer is teljesen új, nagyobbak a töltők és az intercoolerek, de a motorvezérléshez is hozzányúltak. Az SV12 S Biturbo motor légzését fémkatalizátorok javítják, de a gyári kipufogórendszer is a kukában végezte. Helyét egy négycsöves rozsdamentes acél rendszer vette át. Az eredeti 517 lóerős teljesítmény így 730-ra ugrott, amit a motor 5100-as fordulatszámon ad le. A nyomaték is az egekbe szökött, 830-ról bitang 1320 Nm-re (2100 ford./percnél). A motorelektronikát azonban úgy lőtték be, hogy a nyomaték ne emelkedhessen 1100 fölé.


Az SL-ben a forma és a funkció is találkozik; a Brabus aerodinamikát javító kiegészítőket kínál a típushoz, melyek nem rontják a sportosan elegáns összképet. Az első kötény nemcsak az első tengelyre ható felhajtóerőt csökkenti, széles légbeömlő-nyílása a motor és az első tárcsafékek hűtését is nagyban javítja. Az új elem amúgy a gyári rögzítési pontokhoz tökéletesen passzol. A Brabus küszöböknek is megvan a szerepük, ezek a kerékjáratok közti légáramlást csillapítják. Hátul új diffúzoros lökhárító mered a forgalomra, s természetesen pontosan illeszkedik a gyári helyére.

Az R230-szériás roadsterhez egy- vagy többrészes Brabus felnik választhatók, 17-20-as méretben. A többrészes Monoblock VI, S és E típusokból 9 x 20-as illetve 10,5 x 20-as méret is rendelkezésre áll, elöl 255/30 ZR 20-as, hátul 305/25 ZR 20-as abroncsokkal. Némi ültetést is végrehajtottak a roadsteren, az új modul 15 mm-rel engedi közelebb a kétajtóst a földhöz. A fékrendszer sem maradt érintetlen, hiszen egy 350 km/óra végsebességű autó brutális fékhatás nélkül ön- és közveszélyessé válhat. Nos, az új fékrendszer még extrém használat mellett sem mutatja a fáradás jeleit: előre 375 x 28 mm-es tárcsák kerültek 12-dugattyús nyergekkel, hátul pedig 355 x 28 mm-es tárcsák végzik a dolgukat 6-dugattyús nyergekkel.


A Brabus a luxus színtű utasteret valódi szénszálas dekorbetétekkel illetve szénszálas, világító Brabus feliratos ajtóküszöbökkel, fűthető karimájú és fűthető váltófülekkel (!) rendelkező sportkormánnyal, valamint 360 km/óráig skálázott sebességmérővel egészítette ki. A megrendelő kívánságára a tuner saját fejlesztésű Mastik bőr és Alcantara felhasználásával egyéni utastér-berendezést is vállal.   


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/