Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Akár 225 lóerővel is elérhető a Mazda MX-5

2016. szeptember 07. 10:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A BBR tuningműhelye továbbra sem akarta a japánok népszerű roadsterét turbósítani, így pár spéci finomsággal tornázta fel annak teljesítményét 65 paripával, amely mellé tisztességes nyomatéknövekedés is társult. De nem csak a maximalistáknak készített csomagot a tuner.

Aki egyszer beleül, nem tudja nem szeretni a Mazda világhírű roadsterét, amely már negyedik generációjánál tart, és sportkocsikhoz viszonyítottan kevés, 160 lóereje ellenére is igazi élményautó – akár a versenypályákon is.

Persze mindig lesznek olyan lóerőbolondok, akik nem elégszenek meg a gyári ellátmánnyal, így az olyan cégek, mint a BBR mindig kellő mennyiségű megrendelést fognak kapni. A tuner egyébként tavaly mutatta be az újgenerációs MX-5-höz készített Super 160, 175+ és 190 csomagjait, amelyek legalább annyi paripát rejtenek a motorháztető alatt, mint ami szám a nevükben szerepel.

Most azonban tovább bővült a lista, méghozzá a Super 200 névvel, amit háromféle erőkiosztással is kérhetnek a tulajdonosok. Az első lépcső a 205 lóerőt és 244 Nm-t magában foglaló csomag. Ez a szívó és kipufogó oldalt egyaránt módosítja, ahogy a befecskendezés sem marad érintetlen. A StarChip motorvezérlővel a gyújtás időzítése is tökéletesre sikerült, így kapjuk meg a 45 plusz paripát a 37 Nm-rel együtt. Ráadásul ahol a gyári egység  leszabályoz, a BBR megoldása ott teljesedik ki. A végsebességről nem közölt adatot a műhely, de a 0-96 km/róás (0-60 mérföldes) sprintidő mindössze 5,65 másodpercre rövidül a 7,2 szekundumról.

Ha ez nem lenne elég, akkor a Super 200+ csomag keretein belül 495 angol fontért nagyobb átmérőjű csöveket és további 395 fontért új dobokat is kap az autó, így a csúcsteljesítmény 214 lóerőre nő. Viszont még ezt is lehet fokozni a hengerfej átmérőjének bővítésével és polírozásával, amely után rendelkezésre áll a csúcsot jelentő 225 paripa.

A motor potenciáljának növelése mellett természetesen lehetőség van egyéb alkatrészek cseréjére, tovább fejlesztésére, mint amilyen sportfutómű (995 font), az állítható stabilizátorok (312 font), illetve az elől négydugattyús Wilwood fékrendszer (595 font).


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Tuning

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!