Egy 350 lóerős Fiat 500-as
A Fiat 500 tuningolásának évtizedes hagyományai vannak, gondoljunk csak az Abarth modellekre, de említhetők jóval extrémebb átalakítások is, amelyek valódi gépszörnyetegeket faragtak a városi szaladgálós járgányból. Az olasz Giannini példánya is ilyen, drámai megjelenéssel, hátsókerék-hajtással és az Alfa 4C motorjával.
A Torinói Autószalonon kiállított Fiat 500 Giannini elvetemült külsejével már messziről felhívja magára a figyelmet. Jóval mozgalmasabb és brutálisabb a gyárinál. A kocsit egy speciális szénszálas szélesítő készlettel szerelték fel, ami új lökhárítókból, új sárvédőkből és küszöbökből áll, s legalább 20 centiméterrel toldja meg a karosszéria szélességet.
A kerékjárati ívekbe elöl és hátul szellőző rácsokat faragtak, ahogy a géptetőbe is nyílásokat vágtak, hogy megcsodálhassuk a fektetett Öhlins gátlókat és rugókat. A front rali stílusú szúrófényekkel gazdagodott. A kocsi döbbenetesen fest, már-már komikusan széles. Imádjuk.
Emellett a Giannini 500-as teljesítménye is olyan szintű, mint amilyet a megjelenése alapján elvárunk tőle. Az építők az Alfa 4C-ben és a 159 1,8 TBi-ben is dolgozó 1,75 literes négyhengeres turbómotort ültették a kocsi hátuljába, ami ráadásul a hátsó kerekeket hajtja. A mélyreható tuningnak köszönhetően a blokk immár 350 lóerőt ad le, ami elképesztő. A brutális Fiat megállításáról 6-dugattyús nyergekkel bíró Brembo fékrendszer gondoskodik.
A Giannini 500-asa nagyon drága, 150 ezer eurót kérnek érte, mégis 100 darabot kívánnak belőle építeni. Talán akadnak majd ennyien, akiknek az egyediség megér ennyi pénzt.