/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Egy isteni Alfa Romeo

2019. február 26. 19:30   |   DG
címkék:  

A Pogea Racing nagy érdemeket szerzett az olasz autók tuningolása terén, műhelyükből rendszeresen olyan műalkotások kerülnek ki, amelyeknek nincs párja. A Pogea a legmesszebb az Alfa Romeo 4C sportautóval jutott, ennek minden alkotórészét az utóbbi években tökélyre fejlesztette. A Zeus mutatja, hogy mit lehet kihozni a könnyűsúlyú olasz sportgépből.

A járműnemesítésre tudományként tekintő német Pogea Racing az utóbbi években már számos fantasztikus 4C-t alkotott. Legfrissebb munkája a Zeusra keresztelt világoskék példány, ami a körültekintő tervezésnek köszönhetően 100 kilogrammal könnyebb és több mint 100 lóerővel izmosabb a gyári változatnál. Egyetlen alkatrésze sem maradt érintetlen, minden optimalizáláson esett át.

A karosszériát könnyű és merev szénszálas aerodinamikai elemekkel egészítették ki, amelyekkel a 4C nemcsak ütősebben néz ki, de könnyedebben is szeli a levegőt. A csomag része az első spoiler és splitter, a hűtőnyílásokkal ellátott oldalküszöbök, a bordás, légnyílásokkal tűzdelt motortakaró elem, valamint a hátsó légterelő és a diffúzor. A kipufogócsöveket középen vezették ki.

Az 1,75 literes motor is komoly izmosításon esett át. Az optimalizált motor- és váltóvezérlés, a módosított turbófeltöltők, üzemanyagpumpa és befecskendezők, továbbá a kerámia kuplung és a Monster sport kipufogórendszer együttesen drámaian megemelték a teljesítményt. 240 helyett most 351 lóerő mérhető a főtengelyen, amihez 458 Nm nyomaték társul. A gyári 4,5 másodperces százas sprintidő 3,4 másodpercre csökkent, százról kétszázas tempóra pedig 8,1 másodperc alatt szökik fel a 4C. A végsebesség is jelentősen nőtt, a Pogea autója 258 helyett egészen 304 km/óráig bírja szuflával.

A szakemberek természetesen átdolgozták a felfüggesztést is, a KW-vel közösen egy minden paraméterében állítható versenyfutóművet építettek a kocsi alá. A 4C most 5 centiméterrel ül közelebb az aszfalthoz, így versenypályán is elemében van. A gyári görgőket ultrakönnyű, elöl 18, hátul 19-es méretű Pogea ORB15 kovácsolt kerekekre cserélték és 225/40 ZR18, illetve 265/35 ZR19 Michelin Pilot Sport 4S gumikat feszítettek rájuk. A 4C tömegét 1007-ről 904 kilogrammra sikerült leszorítani, a

Az utastér is átalakult, és tökéletesen ötvözi a funkciót a kényelemmel. A sofőr és utasa új, remek oldaltartású sportülésekben foglalhatnak helyet, a vezető középállásjelzővel ellátott sportkormányt markolhat. Minden felületet világoskék és narancsszínű bőrrel illetve Alcantarával vontak be és kontrasztos színű díszöltéseket alkalmaztak. Az utólag beépített extrák között megtaláljuk a prémium audiorendszert, a tolatókamerát és az első tengelyemelő rendszert.

Akinek a Zeus felkeltette az érdeklődését, jobb, ha siet. Három a tízre korlátozott konverzióból ugyanis már gazdára talált. Szükség van egy alapautóra, az átalakítást pedig a Pogea 50 100 euró fejében végzi el.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/