Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Egy klasszikus Porsche új élete

2017. április 28. 20:00   |   DG
címkék:  

Egy több, mint 40 éves Porsche 911-esbe új életet lehelni nem könnyű dolog, a német DP Motorsport azonban megmutatta, hogyan kell és érdemes csinálni. A felújítás és átépítés során mintegy 1000 alkatrészt módosítottak, az eredmény pedig egy lélegzetelállító, retró hangvételű sportautó lett, amely a mai mezőnyben is megállná is a helyét.

A Porschék szervizelésével, restaurálásával és nemesítésével foglalkozó német DP Motorsport csodálatos 911-est alkotott, amelyet gyári versenyváltozatként akár a Porsche múzeumban is ki lehetne állítani. A 911 RS 3.5 Evolutiont egy 1974-es évjáratú 911-esből készítették, s építése során a tuning nagykönyvében leírt összes fogást bevetették.

A 911 korabeli versenyváltozatai lebegtek a szakemberek lelki szemei előtt; a munkát egy teljesen egyedi, szénszál és üvegszál erősítésű műanyag karosszéria kialakításával kezdték. A 911-es mélyre húzott, vaskos első kötényt, brutálisan kiszélesített sárvédőket, szellőzőkkel kirakott hátsó szoknyát és nagyméretű “kacsafarok” szárnyat kapott. A sárvédőket és a küszöböket teljesen összedolgozták egymással, s ügyeltek a szoros illesztésekre is. Az üvegeket erősített plexi darabokra cserélték, s egy 80 literes karbon üzemanyagtankot is készítettek. A könnyű verseny akkumulátorral együtt a Porsche csupán 940 kilogrammot nyom.

A 911 RS 3.5 Evolution felfüggesztése H&R komponensekből épül fel, a fékrendszert pedig a Turbo 3.3 modelltől kölcsönözték. Az óriási sárvédőket 15 colos Fuchs felnikre húzott 225/55 és 335/35 méretű Michelin versenygumik töltik ki – a Porsche nagyon dögös kiállású velük. A géptérben egy 3,5 literes léghűtéses boxermotor lakik, mechanikus befecskendezéssel, hengerenkénti pillangószeleppel és élesebb, 911 RSR vezérműtengelyekkel megizmosítva. Maximális teljesítménye 365 lóerő – a 940 kilós önsúly ismeretében igen boldog perceket képes szerezni.

A kabin berendezésénél a biztonság és a súlycsökkentés volt a fő szempont, így azt amennyire lehetett, lecsupaszították és becsövezték. A műszerfal szénszálas műanyagból épült, akárcsak a váltókulissza. A sofőr és utasa bőrrel borított kagylóülésekben foglalhat helyet. A kormány Momo márkájú.

A DP Motorsport Porschéja az egyik legkívánatosabb klasszikus 911-es, amit valaha láttunk. Rápillantva az emberben azonnal felébred a versenyszellem; rögtön szíjazná is be magát az ülésbe és indulna kanyarvadászatra.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Tuning

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!