/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Egy klasszikus Porsche új élete

2017. április 28. 20:00   |   Autoblog
címkék:  

Egy több, mint 40 éves Porsche 911-esbe új életet lehelni nem könnyű dolog, a német DP Motorsport azonban megmutatta, hogyan kell és érdemes csinálni. A felújítás és átépítés során mintegy 1000 alkatrészt módosítottak, az eredmény pedig egy lélegzetelállító, retró hangvételű sportautó lett, amely a mai mezőnyben is megállná is a helyét.

A Porschék szervizelésével, restaurálásával és nemesítésével foglalkozó német DP Motorsport csodálatos 911-est alkotott, amelyet gyári versenyváltozatként akár a Porsche múzeumban is ki lehetne állítani. A 911 RS 3.5 Evolutiont egy 1974-es évjáratú 911-esből készítették, s építése során a tuning nagykönyvében leírt összes fogást bevetették.

A 911 korabeli versenyváltozatai lebegtek a szakemberek lelki szemei előtt; a munkát egy teljesen egyedi, szénszál és üvegszál erősítésű műanyag karosszéria kialakításával kezdték. A 911-es mélyre húzott, vaskos első kötényt, brutálisan kiszélesített sárvédőket, szellőzőkkel kirakott hátsó szoknyát és nagyméretű “kacsafarok” szárnyat kapott. A sárvédőket és a küszöböket teljesen összedolgozták egymással, s ügyeltek a szoros illesztésekre is. Az üvegeket erősített plexi darabokra cserélték, s egy 80 literes karbon üzemanyagtankot is készítettek. A könnyű verseny akkumulátorral együtt a Porsche csupán 940 kilogrammot nyom.

A 911 RS 3.5 Evolution felfüggesztése H&R komponensekből épül fel, a fékrendszert pedig a Turbo 3.3 modelltől kölcsönözték. Az óriási sárvédőket 15 colos Fuchs felnikre húzott 225/55 és 335/35 méretű Michelin versenygumik töltik ki – a Porsche nagyon dögös kiállású velük. A géptérben egy 3,5 literes léghűtéses boxermotor lakik, mechanikus befecskendezéssel, hengerenkénti pillangószeleppel és élesebb, 911 RSR vezérműtengelyekkel megizmosítva. Maximális teljesítménye 365 lóerő – a 940 kilós önsúly ismeretében igen boldog perceket képes szerezni.

A kabin berendezésénél a biztonság és a súlycsökkentés volt a fő szempont, így azt amennyire lehetett, lecsupaszították és becsövezték. A műszerfal szénszálas műanyagból épült, akárcsak a váltókulissza. A sofőr és utasa bőrrel borított kagylóülésekben foglalhat helyet. A kormány Momo márkájú.

A DP Motorsport Porschéja az egyik legkívánatosabb klasszikus 911-es, amit valaha láttunk. Rápillantva az emberben azonnal felébred a versenyszellem; rögtön szíjazná is be magát az ülésbe és indulna kanyarvadászatra.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/