Egy Mercedes 850 lóerővel
A Brabus bemutatta legújabb szuperszedánját, amely a legendás Brabus Mercedes E 500 6,9 V12 leszármazottja. Az E-osztály limuzinból kialakított Brabus 850 6.0 Biturbo 350 km/órás végsebességre képes, ezzel az egyik leggyorsabb közúton használható négyajtós.
A Brabus 850 6.0 Biturbo a legendás elődökkel ellentétben már nem tizenkét hengeres motort használ, hanem csupán nyolchengerest. Alapját az E 63 AMG modellben megtalálható 5,5 literes duplaturbós V8-as aggregát adja, amelyet alaposan átalakítottak. A blokkot mindenekelőtt egy kiegyensúlyozott főtengellyel, kovácsolt dugattyúkkal és hajtókarokkal 6 literesre fúrták fel, majd átépítették a szívó- és a kipufogórendszert, továbbá lecserélték a turbófeltöltőket. Hogy a töltőlevegő hőmérsékletét alacsonyan tartsák, a szívó- és töltőlevegő-csöveket aranyfóliával tekerték be. A pillangószelepes kipufogórendszer hangja a sofőrülésből szabályozható.
A teljesítmény egy utcai autóhoz képest elképesztő, 850 lóerő 5400-as fordulatszámon, a nyomaték pedig ugyancsak bődületes 1450 Nm 2500 és 4500-as fordulatszám között. Utóbbit 1150 Nm-re le is fojtották a hajtáslánc állapotának megőrzése érdekében. Az Euro 6-os norma előírásait teljesítő motorhoz Speedshift MCT 7-sebességes sportautomata-váltót kapcsoltak. A hátsókerék-hajtású modell 3,7 másodperc alatt lő ki 100 km/órára, azonban az összkerékhajtású verziónak ehhez elegendő 3,1 szekundum is. A gumiabroncsoktól, a végáttételtől és a motorvezérléstől függően a végsebesség 300 és 350 km/óra közöttire tehető.
Ekkora sebességnél nagyon lényeges a tapadás, amit a Brabus mérnökei a szélcsatornában kifejlesztett aerodinamikai elemekkel fokoztak. Az elemeket szénszálas műanyagból gyártották le. A Brabus autója külsejét tekintve alig különbözik a gyári modelltől, csupán egy első spoilertoldat, egy hátsó élspoiler és egy diffúzor-toldat került rá, amely közrefogja a sportkipufogó-rendszer fekete króm végződéseit. A motorerőt 20 colos kovácsolt felnikre szerelt nagyteljesítményű, Continental, Pirelli vagy Yokohama gumik viszik az aszfaltra elöl 255/30, hátul 295/25 méretben.
A Brabus szokásától eltérően nem fekete, hanem piros tesztautóban elképesztő minőségű és kivitelezésű sportosan elegáns steppelt bőrkárpitozást találunk, amely a kabin minden részére, még a lábtérre is kiterjed. A szakemberek egyebek mellett a váltófüleket és a pedálokat is saját darabjaikra cserélték.
A Brabus 850 6.0 Biturbo megrendelhető komplett autóként, de ha valaki egy gyári E 63 AMG-vel gurul be a bottropi főhadiszállásra, ugyanúgy elvégzik autóján a konverziót. Hogy mennyiért, arról nincsenek információink.