/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A legkomolyabb Chevrolet Camaro

2017. január 31. 12:35   |   DG
címkék:  

A legendás, 7 literes motorral szerelt Camaróknak állít emléket a Specialty Vehicle Engineering 800 lóerős izomautója. Exkluzív darab, akárcsak az eredetiek voltak, csak 50 darabot szerelnek össze belőle.

A 60-as évek végén Amerikában tombolt az izomautó háború, a GM, a Ford és a Chrysler mind kifejlesztette a maga nagy hengerűrtartalmű motorral szerelt sportmodelljét. Az 1967-ben bemutatott Chevrolet Camaro hátrányban volt a Ford Mustanggal, a Plymouth Barracudával és a Dodge Darttal szemben, hiszen orrába a GM rendelete szerint 6,6 literes motornál nagyobb aggregát nem kerülhetett be.

Don Yenko, a Yenko Chevrolet kereskedés vezetője ebbe nem nyugodott bele, így megépítette a maga szuper Camaróját. A legnagyobb, 6,5 literes L-78 motorral szerelt SS Camarókat rendelt a Chevrolet-től, majd erőforrásaikat kicserélte a Corvette L-72-es 7 literes V8-as blokkjára, emellett egyedi hátsó tengellyel és felfüggesztéssel látta el az autókat. A Yenko Super Camarók 450 lóerős teljesítményükkel egy csapásra a leggyorsabb izomautókká váltak a piacon, Chevroletes színekben azonban versenyeken nem indulhattak.

1967-ben 104, 1968-ban 64, 1969-ben 201 darab Yenko Camaro készült, az utolsó évben már a Chevrolet gyártósorán. Az 1969-ben gyártott példányok a sYc (Yenko Super Car) jelvényt viselték magukon, és L-72-es motor hajtotta őket. Az egyedi és flottarendeléseknek fenntartott Central Office Production Order (COPO) rendszeren keresztül a Camarót a legendás, teljesen alumínium 7 literes ZL1 big-block V8-assal is meg lehetett vásárolni, amely 430, néhány apró módosítással azonban 500 lóerő fölötti teljesítményre volt képes. Összesen 69 darab Camaro ZL-1 készült, a fennmaradt példányokért a gyűjtők milliós összegeket fizetnek.

Ezeknek a legendás Camaróknak a szellemét éleszti fel a története során a GM-nek és dealer hálózatának 55 ezer egyedi járművet épített Specialty Vehicle Engineering Yenko/SC Camarója. A 6,8 literes LT-1 motorral hajtott szörnyeteg 800 lóerőt és 1016 Nm nyomatékot ad le, és csupán 50 darabot készítenek belőle. Az SVE kovácsolt acél főtengellyel és hajtókarokkal, alumínium dugattyúkkal, CNC megmunkált és csiszolt hengerfejekkel, egyedi kompresszorral és injektorokkal 345 lóerővel toldotta meg az eredeti motor teljesítményét. Emellett természetesen megerősítette a felfüggesztést és a fékrendszert, valamint kéttárcsás kuplungot, egyedi hátsó differenciálművet és differenciál hűtőt szerelt be.

A karosszérián emellett számos Yenko azonosító jel látható, a kerekeket pedig retró stílusú, 20 colos felnikre cserélték, amelyeken fehér feliratos Goodyear gumik feszülnek.

Az átalakítás ára 40 ezer dollár, ami az 50 darabra limitált sorozat fényében abszolút elfogadható.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/