/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hatkerekű szörnyet épített a Brabus

2023. július 03. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Különleges szuperterepjárót alkotott a Brabus. A Brabus XLP 900 6×6 Superblack egy nyújtott, hatkerekű Mercedes G-osztály pickup, amely szédítő 900 lóerőt vonultat fel.

A Brabus 6×6 pickup 6,18 méter hosszú, 2,09 méter széles, s az orrában egy kis ablakon át szemügyre vehető 4,5 literes biturbó V8-as motor dohog, 900 lóerővel és 1250 Nm nyomatékkal. Az egyedi jármű alapját az alvázas Mercedes-AMG G 63 adta, amelyet megnyújtottak és platót alakítottak ki rajta. A munka minőségét mutatja, hogy a létra alvázba úgy toldottak bele, hogy a torziós merevség nem változott. Hátulra dupla tengelyt építettek be, s a kerekek mind független felfüggesztést kaptak. A portáltengelyes kialakítás miatt a hasmagasság 47,3 centiméter, csaknem a duplája az eredetinek. Az új tengely és felfüggesztés komponenseket egytől-egyig alumíniumból készítették el. A KW közreműködésével fejlesztett alváz és felfüggesztés rendkívül robusztus, s változtatható csillapítású gátlókat tartalmaz.

A plató acélból készült és tikfa borítást kapott, kétoldalt pedig tárolórekeszeket alakítottak ki benne. A tökéletes optika érdekében matt fekete bukócsöveket is szereltek hátra, az éjszakai pakolást pedig erős LED fények teszik könnyebbé. Az extravagáns pickupra hat darab egyedi kereket csavaroztak fel; a Monoblock HD fantázianevű kovácsolt felniket kifejezetten a portáltengelyes felépítéshez, nyolcas lyukkiosztással gyártották le. A nyolcküllős görgők könnyedén elviselik a legnagyobb tengelyterhelést is, a legkeményebb terepen. A méretük 9,5 x 22 és 325/55 méretű abroncsokat húztak rájuk.

Ami a teljes megjelenést illeti, a hatkerekű pickupot ellátták a Brabus widestar konverziójával, ami kiszélesített lökhárítókat, küszöböket és kerékjárati íveket jelent. Gondoskodtak a motor megfelelő levegőellátásáról és hőcseréjéről is,  a géptetőn masszív szellőzők láthatók, a hűtőmaszk teljesen nyitott, s a lökhárító sarkaiba is szellőzőket integráltak. Az átlagon felüli offroad képességekkel megáldott járműre 4500 kilogrammos csörlőt is szereltek, biztos ami biztos. A tetőre kiegészítő fényszórókat és légterelőt erősítettek. A beszállást motorosan lenyíló lépcsők könnyítik meg.

A plexiablakon keresztül megcsodálható V8-as turbómotor egy mérnöki remekmű. Az első lépés a 4 literről 4,5 literre bővített lökettérfogat volt. Beépítették a kovácsolt dugattyúkat, a szintén kovácsolt és kiegyensúlyozott hajtókarokat, valamint az egy darabból mart, pontosan 100 mm löketű főtengelyt, miután a hengerűrtartalom 3 982-ről 4 407 köbcentiméterre nőtt. Persze ez önmagában nem tette volna lehetővé a 315 lóerős teljesítmény-növekedést, a feltöltőrendszer teljes átalakítására volt szükség. Kettő darab speciális turbófeltöltőt építettek be, amelyek 1,4 bar nyomás előállítására képesek, s egy torlólevegő szívórendszert is installáltak. Az üzemanyagellátást nagyteljesítményű üzemanyagpumpákkal fokozták.

A kipufogórendszer is felnő a feladathoz; a gázok egy 76 mm átmérőjű leömlőkből és csövekből álló, speciális szűrőket és fém katalizátorokat tartalmazó rozsdamentes acél rendszeren keresztül távoznak a szabadba, brutális V8-as hangzást produkálva. Az összes új alkatrész működését az új motorelektronika hozza harmóniába. A motor 6200-as fordulatszámon adja le 900 lóerős csúcsteljesítményét, 1250 Nm-es maximális forgatónyomatékát pedig 2900-as fordulatszámon szolgáltatja (1050 Nm-re korlátozott). A Brabus XLP 900 6×6 Superblack 5,2 másodperc alatt viharzik fel százra, a csúcssebessége pedig 210 km/óra a hatalmas tömege miatt.

A képeken látható, teljes mértékben fekete bőrbe húzott utasterű Brabus XLP 900 6×6 Superblack példányért 1 186 000 eurót kérnek, így ez minden idők legdrágább Brabus Mercedese.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/