Hibrid Audi RS 6 több mint 1000 lóerővel
Az Audi és a Volkswagen modellek világszerte legnagyobb nemesítője egy működő hibrid prototípust épített az Audi legdurvább kombijából, az RS 6-ból. Az elképesztő, 1018 lóerős és 1291 Nm nyomatékú gépcsoda a tuning jövőjét vetíti előre, amikor a belsőégésű motor és az elektromos hajtás kiválóan megfér egymás mellett.
Az abszolút hibátlanul működő prototípus egy már felhúzott ABT RS 6-on alapul, amelybe még beépítettek egy elektromotort és egy akkumulátort. Az RS6-E-re keresztelt gép 4 literes biturbó erőforrása az ABT szoftverének és kipufogórendszerének köszönhetően önmagában 730 lóerőt mozgósít, amihez gombnyomásra még 288 lóerő hívható le. A 100 km/órás sebesség fölött bevethető “varázsgomb” hatására az RS 6 megtáltosodik és őrült vágtába kezd. Nem csoda, hiszen ekkor 1018 lóerő és 1291 Nm nyomaték vethető be. Mivel az extra erő csak rövid ideig használható, nem volt szükség nagyméretű akkumulátorra; az RS 6-ban egy 13,6 kWh kapacitású telep szolgáltatja az elektromos energiát.
Az ABT Sportsline saját elektromobilitási divíziójától szerzett inspirációt a hibrid tuningautó megépítéséhez. Az ABT e-Line fejleszti például a Formula E elektromos versenysorozatban részt vevő járművek hajtásláncát. Az RS6-E prototípusba is az elektromos versenygép motorját telepítették. Az RS6-E előremutató jármű, az alternatív meghajtású kocsik rohamos elterjedésének közepette a tuningszektor egyik lehetséges fejlődési irányvonalát vetíti előre. Kiválóan demonstrálja, hogy milyen lehetőségek rejlenek az elektromotorral kisegített benzines kocsik izmosításában.
Az RS6-E természetesen kívülről is lenyűgöző. Az autó egyedi fóliája például egy nyomtatott áramkörre emlékeztet, 21 colos Sport GR felnijeire pedig áramvonalas tárcsákat illesztettek. Az ABT komplett aerodinamikai csomagját is megkapta az autó, első, oldalsó és hátsó spoilerekkel. Az ültetésről H&R rugók gondoskodnak.
Daniel Abt bemutatja nekünk az autót és elviszi egy körre, ahol megnyomja azt a bizonyos varázsgombot: