/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ilyen durva Fiat még nem készült

2017. március 25. 19:00   |   DG
címkék:  

A német Pogea Racing a Fiat Abarth 500-ból megépítette korunk egyik legkomolyabb aszfaltharcosát. 1400 köbcentis motorját 404 (!) lóerősre húzta fel, a nulla-százas sprint így 4,7 másodpercig tart, a végsebesség pedig közel 290 km/óra.

A friedrichshafeni tunernek négy évnyi kitartó fejlesztésébe és tesztelésébe került, mire utcára küldhette az Aresre keresztelt Fiatot. Eddig tartott a dizájn kialakítása, de hét különböző turbófeltöltővel és háromféle befecskendező rendszerrel is kísérleteztek, mire kialakult a megbízható végeredmény. A kész autóval aztán 12 ezer tesztkilométert is futottak. A motorra és a hajtásláncra így nyugodt szívvel vállalnak 1 év garanciát.

A Pogea Racing ugyanis kerékre állította minden idők legerősebb és leggyorsabb Fiat 500-asát úgy, hogy meghagyta az eredeti motort és azt fejlesztette tovább. Az 1,4 literes, gyári állapotában 135 lóerős turbómotort szétszedte és speciális alkatrészekkel kompletten újjáépítette. Megerősítette a blokkot, emellett kovácsolt főtengelyt, dugattyúkat és hajtókarokat, verseny vezérműtengelyeket, nagyobb kipufogószelepeket és turbófeltöltőt, valamint plusz olajhűtőt szerelt bele. Természetesen a hengerfejet is átalakította, s a szívó- illetve a kipufogórendszert is átépítette.

A köztes hűtőt és a hűtőt nagyobb darabok váltották, a hűtőcsöveket 70 mm átmérőjűre cserélték. A pillangószelep 52-ről 70 mm-esre hízott, az injektorok is nagyobb kapacitásúak lettek, s bekerült egy további üzemanyagpumpa az autóba. A 70 mm-es kipufogórendszer csappantyús kivitelű és 200 cellás sportkatalizátorokat tartalmaz. A fékpadi mérés szerint az 1,4 literes motor így elképesztő 404 lóerőt teljesít 6400-as fordulatszámon, a nyomatéka pedig 445 Nm 3350-es fordulaton. Hihetetlen értékek.

A Pogea Ares 4,7 szekundum alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, a végsebessége pedig 288 km/óra, tehát meg tudja lepni a komolyabb sportautókat is az Autobahnon. Természetesen az erőátviteli rendszer is komoly átalakításon és megerősítésen esett át: speciális kéttárcsás kuplungot, alumínium lendkereket és külön olajhűtőt, az első tengelyre pedig korlátozottan önzáró differenciálművet szereltek be. A 8 x 18-as mély konkáv felnik mögé hatdugattyús féknyergek és 322 mm-es tárcsák kerültek. A felfüggesztés szintén professzionális. KW Clubsport, ami magasságban és keménységben egyaránt állítható. A kiváló merevség és irányíthatóság érdekében plusz stabilizátorokat, nyomtávrudakat és toronymerevítőket is beszereltek.

Ami a külsőt illeti, a kis Fiat nem szerénykedik. Szénszálas widebody készlettel és nagyméretű spoilerekkel vadították meg. Újak a lökhárítói, a szükséges hőcserét biztosító motorházteteje, továbbá a tetőlégterelője és a diffúzora. A sárvédőket és a küszöböket jócskán felhizlalták; előbbiek oldalanként 48 mm-rel szélesedtek ki. A pontot az i-re a Lamborghini Reventon szürke szín teszi fel.

Az utastérbe speciális kivitelű kagylóüléseket szereltek, felfejlesztették a multimédiás rendszert, s mindent prémium minőségű bőrrel illetve Alcantarával kárpitoztak.

A Pogea Racing Aresból csupán 5 darabot fognak készíteni, ami garantálja az exkluzivitását. Az alapautó 18 900 euróba kerül, míg a konverzióért 62 ezer eurót számítanak fel. A különleges Abarthért azonban már 58 950 euróért is hozzá lehet jutni – ha valakinek nincs igénye 404 lóerőre.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/