Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ismét egy példa, amiért imádni lehet a restomodot

2018. november 03. 12:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Egy gyönyörű Porsche 356 klasszikus született újjá modern jegyek felhasználásával az Emory Motorsportsnak köszönhetően. Az autót egy amerikai zenész rendelte, s nem csak kívül-belül változott fiatalabbá, motorerejére sem lehet panasz.

Valódi Porsche fanatikusnak nevezi magát John Oates, amerikai zenész, aki nem éri be holmi öreg, megbecsült klasszikus restaurálásával, de nem is vágyik a mai kor teleelektronikázott négykerekűire, sokkal inkább a két stílus vonzó keveréke hozza lázba, készíttetett magának egy 356-ost, teljesen az alapoktól újragondolva.

A zenész az Emory Motorsports csapatát bízta meg, akik egy igazán különleges példányt építettek neki, meghagyva az oldtimer klasszikus jegyeit, azt kiegészítve finom részletekkel és megfelelő teljesítménnyel.

Az ideális donort egy 1960-as, sérült 356B Cabriolet modell jelentette levehető keménytetővel. A járgány elejét egy 356A variánssal háziasították össze, miközben egy-két kiegészítőtől megváltak, az indexeket színtelenre, a lökhárítókat egyszerűbbre cserélték, a keménytetőt pedig alacsonyabbra szabták. A hátsó motorháztető a felpaprikázott léghűtéses egység jobb szellőzése érdekében kapott néhány extra légbeömlő nyílást, míg az egész karosszéria egy grafitszürke-metál színárnyalatot.

A letisztult kinézethez nagyban hozzájárulnak a 16 collos fekete acélfelnik a rajtuk feszülő Pirelli P Zero Rosso abroncsokkal. A megállásról négy tárcsafék gondoskodik, míg a megfelelő menetelésről egy 2.4 literes, léghűtéses négyhengeres boxermotor gondoskodik 200 lóerővel, ami a 839 kilogrammos öntömeget figyelembe véve elég jó vezetési élményt adhat. A futómű sem maradt érintetlen: egy korai 911-es független hátsó felfüggesztését kapta a 356-os, míg az állítható Koni gátlókkal könnyű a megfelelő útviszonyokhoz hangolni az autót. Az egészet egy bukókeret egészíti ki, amely nem csak biztonságot ad egy esetleges borulás esetén, de nagyobb torziós merevséget is.

A belső nem csak felfrissült, de új anyagokat is kapott, ráadásul a kagylósított ülések kétpontos gyorscsatos öveket is kaptak, de a műszerfalon Porsche 904 stílusban három óra található, a vezető pedig Derrington kormánykereket markolhat. Rádiót hiába keresnénk, a hangrendszer ugyanis teljesen eltávolításra került, hogy a tulaj a motor és az út hangját hallgathassa, miközben eltűnnek a horizonton a 356-ossal.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Tuning

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!