/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a legvadabb Toyota GR 86

2021. július 21. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Bár a motorhoz még nem nyúlt a Toyotákra specializálódott, komoly motorsport-múlttal rendelkező SARD, de a külsőt alaposan átszabta, amitől jóval feltűnőbb jelenség lett a hátsókerék-hajtású GR 86.

Nemrég adtunk hírt arról, hogy június első hétvégéjén a Fuji Speedway versenypályán rendezték meg a 86 Style találkozót, amelyen a japán Toyota AE 86 (Hachiroku) és GT 86 rajongók először láthatták élőben a GT 86 utódját, a GR 86-ot, ráadásul nemcsak gyáriként, hanem már tuningolva is.

Számtalan neves japán műhely vitte el oda a saját, módosított GR 86-osát, a gyári sportrészlegnek tekinthető Gazoo Racingen kívül például még a Cusco, a Blitz, a GReddy, a HKS futóműspecialista és a jó gyári kapcsolatokkal rendelkező TOM’s Racing is. Azonban ott volt a találkozón egy másik Toyota-közeli tuningcég, a SARD is, amelynek GR 86-osa jelentősen különbözött a többitől.

Nem egy amatőr sufnituning-műhelyről van szó (lásd keretes írásunkat), amit az is bizonyít, hogy a SARD a közelmúltban a GR Suprából, és a GT 86-ból is emlékezeteset alkotott. Az új GR 86-hoz készített optikai csomagjuk a GT1 nevet kapta, utalva a cég motorsport-történelmére. Ezúttal magukhoz képest kifejezetten visszafogott dizájnt alkalmaztak a Toyota-emblémától megszabadított első lökhárítónál, mivel a rendszám alatti légbeömlő jóval kisebb, mint az eredeti gyári modellen. Igaz, a fényszórók alatti, háromszög-alakú rácsok nagyobbak, és több levegőt szállítanak az első fékek hűtésére.

Drámaibbak a változások a kupé oldalán, elég csak a 18 colos BBS felnikre, az első sárvédők fekete hátterű SARD-logóira, illetve a küszöbidom és a hátsó sárvédőszélesítés látványos összekötésére gondolni. Hátul sem fogták vissza magukat a SARD tervezői, az apró gyári szpojler helyett valódi szárnyat, egyedi, fekete hátsó lámpákat (kerek formába rendezett LED-ekkel) és nagyobb kipufogókat szereltek a GR 86-ra. Az egyetlen, belső teret mutató képen az látható, hogy új, fekete-vörös színű, Alcantara-bőr kárpitozású sportüléseket építettek be, és a biztonsági öveken a SARD logó is megjelenik.

Egyelőre teljesítménynövelő csomag nem készül a 2,4 literes boxermotorhoz, de mivel korábban, a GT 86-hoz fejlesztettek már turbó-kitet (amellyel 300 lóerő fölé nőtt a kétliteres motor teljesítménye), reménykedhetünk benne, hogy hamarosan a GR 86 is hasonló kezelésben részesülhet a SARD-nál, bár a gyári szívómotor sem nevezhető gyengének a maga 235 lóerős teljesítményével.

Európában kevesen ismerik a SARD-ot még a tuningszcénán belül is, pedig az 1972-ben alapított (Kato Shin Toyota-mérnök által) Sigma Automotive sportrészlegeként indult cég komoly motorsport-tapasztalatokat gyűjtött már a kezdetektől, aminek az utcai autók teljesítménynövelésénél jó hasznát vette. Egy évvel az alapítás után már azzal keltettek feltűnést a Le Mans-i 24 óráson, hogy saját tervezésű, MC73-asuk a japán autók közül elsőként kvalifikálta magát a híres versenyre (14. helyen).

1985-ben kiváltak a Sigma Automotive-ból, és Sigma Advanced Racing Development (SARD) néven folytatták az autóversenyzést és az utcai Toyota-modellekhez készített tuningalkatrészek gyártását. Gyári Toyota-támogatással vettek részt a Hosszútávú Világbajnokság legendás C-csoportjának küzdelmeiben különböző prototípusokkal, 1993-ban és 1994-ben pedig kategóriagyőzelmet szereztek Le Mans-ban. Közben természetesen a hazai sorozatokat sem hanyagolták el, többek között a JGTC és a Super GT bajnokságokban is indultak különböző Toyotákkal és Lexusokkal.

Leghíresebb versenyautójuk, azonban egy 600 lóerős, négyliteres V8-assal hajtott, nyújtott karosszériás Toyota MR2 volt, amellyel a 90-es évek közepén a GT1-es kategóriában többek között a BMW, a Ferrari, a Honda, a McLaren, és a Porsche gyári csapatai ellen versenyeztek Európában. Homologizációs céllal egyetlen példányt utcai változatban is készítettek az autóból, az MC8 nevű különlegesség utoljára 2015-ben tűnt fel egy japán gyűjteményeket bemutató weboldalon, azóta semmit sem lehet tudni róla, pedig az értéke felbecsülhetetlen lehet.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/