/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt van minden idők legdurvább Brabus Mercedese

2020. október 23. 20:00   |   Autoblog
címkék:  

A Brabus már négy évtizede épít nagyteljesítményű szupersportautókat a csillagos márka modelljeiből. A legfrissebb csúcsmodell a Brabus Rocket 900 “One of ten”, amely a Mercedes-AMG GT 63 S modellen alapul és szédületes 900 lóerőt állít csatasorba. Összesen csak 10 darab készül belőle, csillagászati áron.

A Brabus jelmondata mindig is “a lökettérfogat semmivel sem helyettesíthető” volt, amihez ezúttal is tartotta magát. A Rocket 900 “One of ten” a Mercedes-AMG négyajtós GT csúcsmodelljéből született, amiben – az összes más mai AMG-modellhez hasonlóan – csupán 4 literes motor dohog. Elmúltak már az idők, amikor 5,5 és 6 literes erőművekből lehetett kiindulni. Persze a 4 literes biturbó V8-as sokkal korszerűbb azoknál és szintén óriási ménes sajtolható ki belőle.

A Brabus 4,5 literesre fúrta fel a V8-as blokkot; amihez mart főtengelyt használt 100 mm-es lökettel, a hengerfuratokat 84 mm-re bővítette, és mart hajtókarokat, illetve kovácsolt dugattyúkat alkalmazott. A turbófeltöltőket ezután különleges darabokra cserélte, amelyek nagyobb kompresszor egységgel és megerősített csapággyal vannak ellátva. Az egységek 1,4 barra emelték a töltőnyomást. Több levegőre is szükség volt, ezért egyedi karbon torlólevegő szívórendszert terveztek az autóhoz. Az üzemanyagellátó rendszert is módosították, nagynyomású benzinpumpákat szereltek be. A kipufogóoldalt tehermentesítették, a rozsdamentes acél rendszer fémkatalizátorokat használ és a szabályozható hangzás érdekében pillangószelepeket is tartalmaz. Végül újraprogramozták a motorvezérlő elektronikát.

A Rocket 900 V8 aggregát 6200-as fordulatszámon mozgósítja 900 lóerős maximális teljesítményét, 1250 Nm-es csúcsnyomatékát pedig 2900-as fordulatszámon szolgáltatja. Azonban ahogy korábban mindig, a hajtáslánc kímélésének érdekében most is visszafojtották a nyomatékot, mégpedig 1050 Nm-re. A hatalmas erő a 4MATIC+ összkerékhajtási rendszeren és a 9-sebességes Speedshift MCT váltóművön keresztül zúdul rá a négy kerékre. A négyajtós kupé Mercedes 2,8 másodperc alatt lő ki százra, 9,7 másodperc alatt eléri a kétszázas tempót és 23,9 szekundum alatt gyorsít 300 km/órára. Mivel a kocsi saját tömege viszonylag nagy (2120 kg), a végsebességét 330 km/órában maximálták.

A Brabus szakemberei extravagáns megjelenéssel is felruházták a Mercedest, widebody karosszériakészletet terveztek hozzá. Ennek minden eleme szénszálas műanyagból készült és drámaivá teszi a kocsi külalakját. A legfeltűnőbb elemek a vaskos sárvédők, amelyek 7,8 centiméterrel toldják meg a kocsi szélességét, továbbá a hátsó szárny, amely a szélcsatornában nyerte el végleges formáját és a diffúzorral karöltve jelentősen növeli a hátsó leszorítóerőt. Rendkívül látványos az első karbon lökhárító is, amely tulajdonképpen teljesen nyitott, ráengedi a friss levegőt a hűtőkre és a fékekre. A hűtőrács két oldalán kialakított légbeömlő a torlólevegő szívórendszer része. Az aerodinamikai hatékonyságot a kerekek is javítják, a tízküllős kovácsolt darabokra ugyanis aero tárcsákat is rögzítettek. A 10,5 x 21 hüvelykes első felniken 275/35, a 12 x 22-s hátsókon pedig 335/25 méretű úthengerek feszülnek. A légrugós felfüggesztéshez írt modul 25 mm-rel csökkenti a hasmagasságot.

A Brabus Rocket 900 “One of ten” ára 435 800 euró (export ár).

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/