/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt van minden idők legdurvább Brabus Mercedese

2020. október 23. 20:00   |   Demcsák Gergely
címkék:  

A Brabus már négy évtizede épít nagyteljesítményű szupersportautókat a csillagos márka modelljeiből. A legfrissebb csúcsmodell a Brabus Rocket 900 “One of ten”, amely a Mercedes-AMG GT 63 S modellen alapul és szédületes 900 lóerőt állít csatasorba. Összesen csak 10 darab készül belőle, csillagászati áron.

A Brabus jelmondata mindig is “a lökettérfogat semmivel sem helyettesíthető” volt, amihez ezúttal is tartotta magát. A Rocket 900 “One of ten” a Mercedes-AMG négyajtós GT csúcsmodelljéből született, amiben – az összes más mai AMG-modellhez hasonlóan – csupán 4 literes motor dohog. Elmúltak már az idők, amikor 5,5 és 6 literes erőművekből lehetett kiindulni. Persze a 4 literes biturbó V8-as sokkal korszerűbb azoknál és szintén óriási ménes sajtolható ki belőle.

A Brabus 4,5 literesre fúrta fel a V8-as blokkot; amihez mart főtengelyt használt 100 mm-es lökettel, a hengerfuratokat 84 mm-re bővítette, és mart hajtókarokat, illetve kovácsolt dugattyúkat alkalmazott. A turbófeltöltőket ezután különleges darabokra cserélte, amelyek nagyobb kompresszor egységgel és megerősített csapággyal vannak ellátva. Az egységek 1,4 barra emelték a töltőnyomást. Több levegőre is szükség volt, ezért egyedi karbon torlólevegő szívórendszert terveztek az autóhoz. Az üzemanyagellátó rendszert is módosították, nagynyomású benzinpumpákat szereltek be. A kipufogóoldalt tehermentesítették, a rozsdamentes acél rendszer fémkatalizátorokat használ és a szabályozható hangzás érdekében pillangószelepeket is tartalmaz. Végül újraprogramozták a motorvezérlő elektronikát.

A Rocket 900 V8 aggregát 6200-as fordulatszámon mozgósítja 900 lóerős maximális teljesítményét, 1250 Nm-es csúcsnyomatékát pedig 2900-as fordulatszámon szolgáltatja. Azonban ahogy korábban mindig, a hajtáslánc kímélésének érdekében most is visszafojtották a nyomatékot, mégpedig 1050 Nm-re. A hatalmas erő a 4MATIC+ összkerékhajtási rendszeren és a 9-sebességes Speedshift MCT váltóművön keresztül zúdul rá a négy kerékre. A négyajtós kupé Mercedes 2,8 másodperc alatt lő ki százra, 9,7 másodperc alatt eléri a kétszázas tempót és 23,9 szekundum alatt gyorsít 300 km/órára. Mivel a kocsi saját tömege viszonylag nagy (2120 kg), a végsebességét 330 km/órában maximálták.

A Brabus szakemberei extravagáns megjelenéssel is felruházták a Mercedest, widebody karosszériakészletet terveztek hozzá. Ennek minden eleme szénszálas műanyagból készült és drámaivá teszi a kocsi külalakját. A legfeltűnőbb elemek a vaskos sárvédők, amelyek 7,8 centiméterrel toldják meg a kocsi szélességét, továbbá a hátsó szárny, amely a szélcsatornában nyerte el végleges formáját és a diffúzorral karöltve jelentősen növeli a hátsó leszorítóerőt. Rendkívül látványos az első karbon lökhárító is, amely tulajdonképpen teljesen nyitott, ráengedi a friss levegőt a hűtőkre és a fékekre. A hűtőrács két oldalán kialakított légbeömlő a torlólevegő szívórendszer része. Az aerodinamikai hatékonyságot a kerekek is javítják, a tízküllős kovácsolt darabokra ugyanis aero tárcsákat is rögzítettek. A 10,5 x 21 hüvelykes első felniken 275/35, a 12 x 22-s hátsókon pedig 335/25 méretű úthengerek feszülnek. A légrugós felfüggesztéshez írt modul 25 mm-rel csökkenti a hasmagasságot.

A Brabus Rocket 900 “One of ten” ára 435 800 euró (export ár).


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/