/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jay Leno alkoholos szuper Corvette-je

2007. október 30. 12:38   |   Autoblog
címkék:  

Az alternatív üzemű járgányban egy hatalmas, alumínium blokkos 8,2 literes V8-as erőmű dolgozik, mintegy 600 lóerővel és 792 Nm nyomatékkal.


A Tonight Show autóbolond házigazdája, Jay Leno ismét hallatott magáról. A showman rajong a nagy teljesítményű autókért, ami köztudott, ugyanakkor az alternatív üzemanyagok iránt is élénken érdeklődik. Hogy bizonyítsa, a lóerők és a környezetbarát működés igenis megférnek egymással, Leno felkereste a Pratt & Miller nevű céget – mely többek között verseny C6.R Corvette-ket épít – és felkérte egy alkoholos Corvette kifejlesztésére. Az E85-ös bioetanol üzemanyaggal is üzemelő sportkocsi, a C6RS végül megszületett, gyorsan be is mutatták a SEMA show-n. Az alternatív üzemű járgányban egy hatalmas, alumínium blokkos 8,2 literes V8-as erőmű dolgozik, mintegy 600 lóerővel és 792 Nm nyomatékkal. Leno lelkiismeret-furdalás nélkül nyomhatja a gázpedált, Corvette-je 80%-kal kevesebb szén-dioxidot ereget a légkörbe.


A C6RS erőforrása különleges darab, a Corvette C6.R versenyprogramban tevékenykedő Katech Engines építette. A blokkot egy alumínium darabból marták ki, a főtengelyt, a hajtókarokat és a dugattyúkat pedig acélból kovácsolták. Az üzemanyag-rendszert és a motorelektronikát E85-kompatíbilissé tették, a kipufogógázok pedig egyedi Corsa sportkipufogó-rendszeren keresztül távoznak. A roppant erőt megerősített T-56-os hatfokozatú váltó és Centerforce kuplung viszi át az útra.   


A gonosz, fekete Corvette megjelenésében a C6.R verseny Corvette-ket idézi, szélesített sárvédőkkel, integrált hátsó légterelővel és diffúzorral. A kocsi egész eleje szénszálas műanyagból készült, köztük a sárvédőkbe vágott fékhűtő nyílások is. A szériaváltozatnál 4 centiméterrel szélesebb C6RS aerodinamikus karosszériájának köszönhetően simábban szeli a levegőt. Nagyon durvák és erősítik a versenyautós megjelenést a feketére fényezett, központi csavaros kovácsolt alumínium BBS keréktárcsák, elöl 18, hátul 19-es méretben. Nem mindennapi darabok a rájuk húzott, elöl 295/30-as, hátul 345/30-as gumihengerek sem. További egyedi jellemzők a szénszálas ram-air légszívó rendszer, valamint az elöl hat-, hátul négydugattyús Brembo fékrendszer.


Míg az izomgép külseje és hajtáslánca a versenypályára predesztinálná, utasterét elegánsra szabták. A kéttónusú bőrbe öltöztetett utastérben csakis eredeti Corvette kiegészítőket használtak.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/