/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

JE Design SEAT Leon Cupra ST

2015. november 20. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A sváb JE Design a Leon összes generációjából elkészítette már a saját átiratát, most a legfrissebb, elsőkerék-hajtású Cupra ST volt soron. A turbómotoros kombira felszerelték szélesítő készletüket, módosították a futóművet és kicserélték a kerekeket, ezen kívül a motor teljesítményét is feltornászták. A feltuningolt Cupra ST igen ütős jószág lett.

A SEAT Leon Cupra az egyik legjobb hot hatch a piacon, elsőkerék-hajtása ellenére tartja a lépést az erősebb, összkerékhajtású Volkswagen Golf R-rel is, a Nürburgring Nordschleife szakaszán pedig a leggyorsabb fronthajtású autók között van. A JE Design egy praktikus, csaknem 600 literes csomagtérrel megáldott ST kombit választott új projektjének.

A Leon kombira felkerült a JE Design widebody kitje, ami háromrészes első lökhárítóból, masszív sárvédő szélesítésekből, küszöbrátétekből, továbbá diffúzoros hátsó kötényből áll. Utóbbi helyet ad a csappantyús sportkipufogó-rendszer kerek végződéseinek is. A szélesítő karosszériakészlet ára 4879 euró, amit még meg lehet toldani egy hátsó, a FIA szabályainak megfelelő LED-es ködlámpával 249 euróért.

A sportos kinézetű puttonyos hangja is jóval erőteljesebb a gyárinál. A rozsdamentes kipufogórendszer a vezetési módokkal összehangolva működik. Normál üzemben diszkréten sportos hangon szól, Cupra üzemmódban azonban kiereszti a torkát és lúdbőröztetően harsog. 2499 euróba kerül, és kiegészíthető egy JE Design – HJS fejlesztésű leömlővel is (1178 euró), ami szintén rendelkezik közúti engedéllyel. Mindezekkel és a vezérlés átírásával a 280-ból 350 lóerőt állítottak elő, a nyomaték pedig 440 Nm-re emelkedett. A felpaprikázott kombi gyorsulásáról nincsenek adataink, de a végsebessége 280 km/órára nőtt.

A felhizlalt kerékjáratokat az átépítés minőségéhez méltó, sportos stílusú felnikkel töltötték ki. A Leon Cupra ST 10 x 19 colos OZ felniket kapott, amelyekre a gyárinál szélesebb, 265/30-as abroncsokat feszítettek. A kerekek és a sárvédők közti hézagokat adaptív KW futóművel csökkentették (2299 euró). Ez 45 mm-rel csökkenti a hasmagasságot, de szimpla ültetőrugók is kérhetők (191 euró), amelyek 20 mm-rel engedik közelebb az autót a földhöz.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/