/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Kalandoroknak készült Toyoták egész sorát állították ki Las Vegas-ban

2022. november 18. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Las Vegasban, az Egyesült Államok legnagyobb tuningbemutatóján a terepre készült Toyota modellek egész sorát állították ki. Nem kérdés tehát, hogy a bemutatott Sequoia és Tundra modellek az utólagos tuning világában is megállják a helyüket. Az idei SEMA kiállításon az „Expedition Overland” TV sorozat sztárjaival, egy márka közeli off-road magazinnal és a Westcott Designs alapítóival dolgozott együtt a japán gyártó.

A 2013 óta sikernek örvendő „Expedition Overland” című amerikai TV-műsor producereinek és sztárjainak, név szerint Clay és Rachel Croft munkájának eredményével is találkozhattak idén a SEMA kiállítás látogatói Las Vegasban. A Toyota két új modelljét is kezelésbe vették, hogy megmutassák, mit lehet kihozni a TNGA-F platformból, ha a gyári kereteken túlra nyúlik a fantáziánk.

A Simba Sequoia és az Orion Tundra a díjnyertes tévéműsor mindenre elszánt csapatára szabva készült. A két változat kimondottan overlanding célokra készült, ami az Egyesült Államokban népszerű időtöltés. Ennek során terepjárásra átépített kirándulóautókkal vágnak neki a vadonnak, hogy aztán a természet leggyönyörűbb, autóval megközelíthetetlennek hitt helyein vadkempingezve pihenjék ki az odajutás fáradalmait. A stílus népszerűségére jó példa az overlanding műfaját a végletekig extrémitásba toló csapat TV-műsora, amelyhez a két Toyota-átépítés is készült. Az Orion ráadásul már túl is van az első 11 ezer kilométerén a kamerák előtt, ezzel az autóval forgatták ugyanis a sorozat ötödik évadát, ami januárban kerül adásba.

A 2010 óta futó projekt keretei közt több mint 20 overlander autó épült már, amelyek Alaszka, Közép-Amerika, Dél-Amerika, Norvégia, Svédország, Finnország, Izland, Oroszország és Grönland csodálatos, ám négy keréken megközelíthetetlennek tűnő tájait járták be. A két legújabb, Vegasban kiállított terepjárók egyike egy 2023-as Toyota Sequoia Limited TRD Off-Road, míg a másik egy 2022-es Toyota Tundra Limited alapjaira épül.

Toyota Simba Sequoia

A Simba névre keresztelt Sequoia a kamerás csapatot is szállítja majd az expedíciók során, így a strapabírás és a terepképességek mellett a kényelem is az első számú szempontok közt szerepelt. Éppen ezért az Icon Vehicle Dynamics 3.0 CDEV felfüggesztésrendszerét építették bele, amelyet a modell történetében először használnak, ezzel az extra tömeget is képes lesz a legkeményebb terepen is mozgatni az autó.

A CBI Offroad Fabrication közreműködésével egyedi lökhárítókat is kapott az autó, amelyekre igen hasznos extrák is jutottak: elöl egy WARN VR csörlő kapott helyet, ami akár 5,4 tonnát is képes kihúzni a szorult helyzetekből, hátulra pedig kétfelé nyíló tároló- és rögzítő rendszer került, amelyre a pótkerék mellett a Maxtrax sárból kimászást segítő kerékalátétei is helyet kaptak.

Az autó tetejére a Rigid Industries LED fényhídja és a sziklamászást segítő LED fényszórók kaptak helyet, amikor az utóbbiakra szükség van, akkor az autó alját az alumínium alvázvédő lemezek óvják a hatalmas kövek okozta kártól. Ha sikerül megközelíteni a célt, akkor az ott töltött idő során az Alu-Cab Gen 3-R keményvázas tetősátra szolgál két fő alvóhelyéül, hátul kis mobilkonyhablokkal és egy kommunikációs központtal kiegészítve.

Toyota Orion Tundra

Az Orion csillagkép után elnevezett Tundra inkább a hosszabb utazások igényeit figyelembe véve épült, ám a Simbához hasonlóan komoly terepre is felkészítették. Elöl az ICON Vehicle Dynamics 2.5 Series hosszabb rugóutat biztosító rugóit és lengéscsillapítóit, hátra pedig ugyanezen cég Omega futóműrendszerét kapta. Itt is megvan a CBI Offroad lökhárítója és a WARN Zeon 5,4 tonnás csörlője, ahogy a CBI Offroad alvázvédő burkolatok és oldallépcsők is. Szintén helyet kaptak az autón a Rigid Industries világítási kiegészítői, amelyek sora itt dedikált ködlámpákkal is bővült.

Az Orion Tundra a testvérénél lényegesen nagyobb szerepet vállal a csapat elszállásolásában, a forgatások során ráadásul mobil filmstúdióként is üzemel. Éppen ezért egy REDARC RedVision akkumulátormenedzsment rendszert is kapott két fűtött lítium-ion akkuval és két, egyenként 200-wattos REDARC napelemmel, amelyek nem csak a kamerák és a drónok töltéséhez, hanem a hűtők és számítógépek áramellátásához is biztosítják az energiát.

Mivel a csapatnak többször fagypont alatti hőmérsékletben kell éjszakáznia, fontos szempont volt a fűtött alvóhely megléte, itt kap szerepet a teljes méretű Alu-Cab vászonsátor a Webasto Evo 40 állófűtésrendszerével kombinálva. Ezt egészíti ki az Alu-Cab 50 literes ivóvíztartálya, egy kompresszor, egy 40 literes hűtőszekrény, négy Rigid DC lámpa, egy beltéri tárolórendszer, egy VHF/UHF kétcsatornás D-STAR rádióvevő, valamint egy Starlink RV szatelitcsomag.

Toyota Sequoia TRD Pro Adventurer

Hasonlóan különlegesre sikerült a Westcott Designs alapítói, Jeff és Jessica Westcott által összeállított és bemutatott Sequoia is, ami közel 8 centis emeléssel és hatalmas terepgumikkal érkezett a kiállításra. Természetesen a Phoenixből érkezett páros a vadonatúj Sequoia esetében is tartotta magát ahhoz a fontos alapszabályhoz, amely szerint úgy kell átépíteniük az autókat, hogy az csak hozzáadjon a felhasználói élményhez és semmiképp se vegyen el a gépek mérnöki zsenialitásából és tartós megbízhatóságából.

A vadonatúj, 2023-as Toyota Sequoia TRD Pro teljesen gyári formájában is remek terepjáró, így kiváló alapot biztosított a házaspár munkájához, akik a saját csapatuk által fejlesztett, megemelt futóműszettet építették az autóba. Ezt Camburg Racing Kinetik lengőkarokkal és hátsó futóműalkatrészekkel egészítették ki. A következő lépés a „látni és látszani” volt, Westcotték is a Rigid Industries termékeit választották, a koncepción a 20 colos fényhidat, a 6 colos ködlámpákat és árokreflektorokat, illetve 6 darab további, az autó környezetét megvilágító extra fényforrást helyeztek el a Westcott Designs rögzítőkeretein.

És ha már a rögzítési lehetőségeknél tartunk, érdemes megjegyezni a hátsó létrát és az alacsony profilú tetőcsomagtartót is, ami mellett rengeteg egyéb lehetőség akad a különböző szerszámok, kellékek és akár kültéri hobbieszközök tárolására. Erre jó példa a vonóhorogra rögzíthető, moduláris csomagtartó is, amelyen Jeff Westcott saját, a Toyota öröksége által ihletett grafikákba öltöztetett Kawasaki 550-es stand up Jet Ski-je is kényelmesen elfér. Mivel az egész koncepció célja messzebbre menni, tovább maradni és még több élményt szerezni, a Sequoia TRD Pro Adventurer koncepció egy Go Fast Campers tetősátorral és két Trek kerékpárral válik teljessé.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/