Klasszikus Dodge Charger 1000 lóerővel
címkék: dodge, dodge charger, hellephant, hemi, mopar, sema, super charger
Az FCA teljesítmény-márkája, a Mopar ismét magasabbra tette a lécet, a Las Vegas-i SEMA kiállításon bemutatta a legendás 426-os Hemi Elephant motor utódját, a “Hellephant”-ot. A 7 literes, kompresszoros Hemi V8-as erőforrás az első, gyárból rendelhető motor, aminek a teljesítménye eléri az 1000 lóerőt, ráadásul az 1976 előtti modellekbe is egyszerűen beépíthető. Az új blokkot ezért egy 1968-as évjáratú, egyedileg átalakított Dodge Chargerben prezentálták.
A Hellephant elnevezés egyrészt az 1964-ben bevezetett, legendás 426 Hemi motorra utal, amelyre mérete és ereje miatt ragasztották az elefánt becenevet, másrészt a tavaly piacra került, 707 lovas Mopar Hellcrate blokkra utal, amitől számos alkatrészt átvett. A Hellephant motorhoz vízpumpát, lendkereket, első olajkartert, kompresszort, befecskendezőket és gyújtástekercseket is mellékelnek a dobozban. A szelepfedelek a Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye modelltől, a szelepsor és a szelepek pedig a Dodge Challenger SRT Demon modelltől érkeznek. Egy speciális készlet segítségével ráadásul az 1000 lovas és 1288 Nm nyomatékú aggregát beszerelhető az 1976 előtt gyártott utcai és offroad modellekbe is.
Az 1000 lóerős Hellephant motort első ízben egy 1968-as évjáratú Dodge Charger izomautóba építették be. Az egyedi karosszériájú és belső terű Dodge “Super Charger” számos, a modern Charger és Challenger SRT modellektől átvett alkatrészt vonultat fel, így egy valódi restomod.
A Dodge Super Charger a klasszikus Charger modern interpretációjaként is értelmezhető, retró vonalvezetésű karosszériával, nagyobb kerekekkel és korszerűbb műszaki tartalommal. Az építők számos külső elemet üvegszálból formáztak meg, így a motorháztetőt és a lökhárítókat is, emellett szélesítő kerékjárati íveket és első splittert tettek fel. A géptető légbeömlőjét a Challenger SRT Demon, a hátsó légterelő szárnyat pedig a Charger R/T inspirálta.
A rejtett fényszórókat a Challenger SRT Hellcat szabadon álló darabjaira cserélték. Ezen kívül a kilincseket és az esőcsatornákat eltávolították, az oldalablakokat pedig egytáblásra cserélték, letisztultabb hatást keltve. A tükröket egy 1971-es Plymouth Dusterről vették le. A tervezők fantáziája igencsak meglódult a hátsó traktus kialakításánál, ugyanis az alsó kipufogóvégeket eltüntették, a gázok az ikonikus kerek lámpákat formázó kipufogóvégeken keresztül távoznak a szabadba. A duplafalú végcsöveket az Alfa Romeo Stelvio alkatrészeiből alakították ki. A LED-es féklámpák a kipufogóvégek fölött világítanak.
Ezen kívül az első kerekeket 5 centiméterrel előrébb tolták, csökkentve az első túlnyúlást és megnövelve a tengelytávot. Elöl bronzszínűre festett 20 colos, míg hátul egyedi, 12 x 21 méretű Devil (Hellcat) felnik forognak. A karosszériát elöl 8, hátul 6 centiméterrel meg is ültették, a drámai hatás fokozása érdekében. A lassításért Brembo fékrendszer felel.
Az utastérben szaténfekete bőr és Alcantara kárpitozást találunk, piros díszvarrással a kormánykeréken és az üléseken. A Hellephant logós volán a Dodge Vipertől érkezett, a műszerfalat Mopar órákkal rakták ki, a hatfokozatú kézi váltó pedig a Challenger SRT Hellcat alkatrésze. A sportülések ugyancsak a Viper sportautóból kerültek át és négypontos Sabelt övekkel szereltek. A hátsó üléssor helyét 5 centiméter vastag csövekből összeállított bukóketrec foglalja el.
A Hellephant 426 Supercharged Mopar Crate HEMI motor 2019 első felétől lesz elérhető.
Ha tehetném szivesen rendelnék ☺☺magamnak ☺☺✌????nagyon tetszik a Dodge Charger ha lehet automata váltóval☺☺