/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Manhart MH4 GTR, a bajor izomautó

2020. október 06. 20:40   |   DG
címkék:  

A híres német BMW-nemesítő Manhart Performance egy igazán extrém M4 Coupét állított kerékre, melynek alapját egy mindössze 200 példányban gyártott, exkluzív M4 DTM Champion Edition adta. Tovább vadította a sportautó külsejét, a motorját pedig több mint 700 lóerősre izmosította.

2012-ben a BMW visszatért az új DTM versenysorozatba, ismét háromra növelve a részt vevő német prémium autógyártók számát. A müncheni központú vállalat azonnal sikeres lett, begyűjtötte mind az egyéni, mind a gyártói bajnoki címet. Ezeket további trófeák követték, s 2014-ben az M3 DTM-et az M4 DTM váltotta fel. Az első szezonban az új autóval Marco Wittmann rögtön meg tudta szerezni az egyéni bajnoki címet. Ennek állított emléket a 2014-ben és a második diadal után 2016-ban piacra dobott DTM Champion Edition. A Manhart egyik ügyfelének kérésére most egy ilyen különleges példányt alakított át.

A BMW M4 DTM Champion Edition gyárilag 500 lóerőt és 600 Nm nyomatékot vonultat fel, amely értékeket sikerült még jócskán feltornászni. Az ikerturbós soros hathengeres S55 motor vezérlését átprogramozták, új köztes hűtőt és karbon szívótraktust építettek be, ezenkívül alumínium turbócsövezést és pillangószelepes, rozsdamentes acél kipufogórendszert szereltek be. Az utóbbi verseny leömlőkhöz kapcsolódik, amelyek nélkülözik a katalizátorokat, így nem élvezik a TÜV áldását. Mindez oda vezetett, hogy a 3 literes erőforrás 708 lóerőt és 980 Nm nyomatékot képes kipumpálni magából, ami elképesztő. Természetesen a hétsebességes duplakuplungos váltóművet is a megváltozott erőviszonyokhoz igazították. A karbon-kerámia fékrendszerhez és az alvázhoz nem nyúltak.

Az M4 DTM Champion Edition szériaállapotában is meglehetősen látványos kocsi; kovácsolt kerekekkel, nagy légterelőkkel és a túraversenyautók stílusát idéző matricázással látták el. A Manhart ezért csupán apró fejlesztéseket hajtott végre a kocsin: új első karbon spoilerajkat, új, még agresszívabb hátsó szárnyat és módosított karbon diffúzort tett fel. A csomagtérfedél élspoilere az M Perfomance katalógusból származik. A kerékjáratokban 20 colos Manhart Concave One felnik forognak, 255/35 és 295/30 méretű abroncsokkal.

A bőrkötésű utastérben egy Alcantara huzatú M Performance sportkormány, Recaro kagylóülések és még több szénszál jelentenek újdonságot.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/