/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Mindent kihoztak az Alfa Romeo 4C-ből

2015. december 09. 20:15   |   Autoblog
címkék:  

A német Pogea Racing volt az első, amely hosszas előkészítő munka és tesztelés után idén júniusban előállt az Alfa Romeo 4C modellhez tervezett tuningprogramjával. Úgy nyúltak hozzá a pehelykönnyű, karbonvázas kétüléseshez, hogy az valóban szebb és gyorsabb lett. Most pedig elkészült az olasz sportkupé még ütőképesebb második verziója.

A júniusban színre lépett Alfa Romeo 4C „Centurion” megmutatta, hogy a friedrichshafeni székhelyű Pogea Racing magas szinten űzi a high-end tuning szakmát. A járműnemesítéshez nagy szenvedéllyel közelítő vállalkozás egy 313 lóerős, 3,9 másodpercet gyorsuló és 300 km/órás sebességre képes Alfa 4C-t hozott össze, ami számos jóval drágább egzotikus sportautót is maga mögé utasított. A fejlesztések azonban folytatódtak, így elkészült egy még kifinomultabb, még gyorsabb változat, ami a „Centurion 1plus” nevet viseli.

A karbon utascellás járművön amit még lehetett, könnyű és merev szénszálas műanyagra cseréltek, így az első lökhárító, a teljes hátsó traktus a diffúzorral és a légterelő szárnnyal együtt immár ebből a motorsport eredetű anyagból van. Az utóbbi két elem ráadásul további 35 kilogrammnyi leszorítóerőt termel a hátsó, hajtott tengelyen.

Az 1,8 literes négyhengeres turbómotor izmosításához is körültekintően álltak neki. Az optimalizált motor- és váltóművezérlés, a sportlégszűrő és a sportkipufogó-rendszer jóvoltából most 319 lóerő és 455 Nm nyomaték mérhető a főtengelyen (széria: 240 LE és 350 Nm). Ezzel a Centurion 1plus 3,8 másodperc alatt sprintel százra (széria: 4,5 mp), kétszázra 14 másodperc alatt szökik fel, a végsebessége pedig 305 km/óra (széria: 258 km/óra). A duplakuplungos váltó 55 százalékkal gyorsabban hívja be a fokozatokat.

Jól látszik, hogy a Pogea példánya sokkal alacsonyabban fekszik az úton, mint a gyári modell. A 4C alá professzionális KW sportfutóművet szereltek be, ami egyedi gátlókból és progresszív ültető rugókból áll össze. A futómű 5 centiméterrel viszi lejjebb az autó tömegközéppontját, így a vezetés még intenzívebb élményt nyújt. A kerekeket is kicserélték, az Alfa most ultrakönnyű, elöl 8,5 x 18, hátul 9,5 x 19 méretű, kovácsolt XCUT felnikre feszített 225/40, illetve 265/30-as gumikon gördül. Emellett nem szabad megfeledkezni az olyan beépített versenysportos megoldásokról sem, mint a szilikon turbó- és fém fékcsövek, a verseny fékbetétek, valamint a pehelykönnyű LiFePO4 akkumulátor, amelyek együttesen 37 kilogrammot faragnak le a 4C tömegéből.

A Pogea Racing 4C Centurionból összesen 10 darabot készítenek. A bázis járművel, összeszereléssel és fényezéssel együtt az ár 79 950 eurótól indul.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/