MTM Audi A5 V6 TDI 300 lóerővel
Az átalakítás eredménye az lett, hogy a tuningolt dízel A5-tel az MTM emberei jobb köridőt autóztak, mint az erősebb Audi S5-tel.
A német MTM tuningműhely nekiesett a hathengeres dízelmotorral felszerelt Audi A5 kupénak, és szokásához hűen a gyári megjelenést csak minimális mértékben módosította. A lényeg a lemezek alatti technika. A mérnöki hozzáértés eredménye az lett, hogy a dízel erőgéppel 1 másodperccel jobb köridőt autóztak Hockenheimben, mint az S5-tel.
A gyárilag is potens, 240 lóerős V6 TDI motort a mesterek kereken 300 lóerősre “hizlalták” föl, mely jót tett a nyomatékgörbének is. Az MTM A5 pilótája így 500 helyett 550 newtonméteres nyomatékkal gazdálkodhat. A gyorsulás valószínűleg az óriási kerekek miatt nem változott, nulláról százra 5,9 másodperc, a végsebesség azonban javult, most 265 km/óra. A motorelektronika komplett átprogramozásával az MTM emberei rögtön elképesztő 52 lóerőt csaltak ki a háromliteres hajtóműből, a 300 lovas teljesítmény eléréséhez pedig huzatosra cserélték a kipufogórendszert. A négy csőben végződő sportrendszert agresszív motorhang hagyja el.
A karosszériát csak diszkréten pofozták ki, pontosan annyira, hogy mindenkinek sejtése legyen a növelt motorteljesítményről. Az S5 modelltől kölcsönzött hűtőrácson, a hátsó lökhárító betéten, no meg a felniszetten kívül más új elemet nem találunk az MTM A5 TDI-n.
A futómű nagy szerepet játszott abban, hogy a versenypályán a dízel Audi maga mögé tudta utasítani a 354 lóerős S5-öt. A tökéletesen beállított futómű semleges viselkedést és jobb tapadást eredményezett. A gyári fékrendszert sem találták megfelelőnek, az MTM szakijai már-már túl brutális, 380 x 34 mm-es tárcsákat és 8-dugattyús nyergeket szereltek az ingolstadti kupéra. A kocsi így 35 méter alatt megáll 100 km/órás sebességről.
A dízel kupét a klasszikus MTM bimoto felnik koronázzák meg hatalmas, 10,5 x 21-es méretben, 295/25 ZR 21-es abroncsokkal.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)