/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Nem hivatalos BMW M3 kombi az Alpinától

2019. szeptember 16. 19:40   |   DG
címkék:  

A Frankfurti Autószalonon bemutatott új Alpina B3 Touring az eszményi kombi karosszériás BMW sportmodell, adottságai pontosan olyanok, mint egy képzeletbeli új M3 kombinak lennének. A kivételes szépségű és minőségű járműben ugyanis a BMW 3 literes biturbó erőforrása dolgozik 462 lóerővel, amely mind a négy keréknek átadja az erejét.

A káprázatos Alpina zöld színben pompázó és a klasszikus 20-küllős Alpina felnikre támasztott B3 Touringnál aligha létezik vonzóbb kombi a piacon. A csupán diszkréten átrajzolt lökhárítókkal bíró, hátul krómozott kipufogóvégeket villantó B3 Touring beillene gyári csúcsváltozatnak is.

Az utastérben is megtaláljuk a kisszériás gyártó jellegzetes stíluselemeit, mint az egyedi sportkormány, az Alpina feliratos küszöblécek, valamint az első osztályú, Lavalina steppelt bőrkárpitozás hímzett logókkal.

A 19 colos, 5×4 küllős Alpina Dynamic vagy a 20 colos, húszküllős Alpina Classic kerekeken futó kocsi speciális sport felfüggesztésen nyugszik, amely javítja az úttartást és az irányíthatóságot. Az adaptív lengéscsillapítókkal szerelt felfüggesztés három különböző üzemmódot is felkínál a vezetőnek (Comfort, Comfort+, Sport). Ugyanezek az üzemmódok a változtatható áttételű, sebességfüggő kormányzásnál is rendelkezésre állnak. A fékrendszert is feljavították, elöl immár 395 mm átmérőjű tárcsákat szorítanak 4-dugattyús nyergek, a hátsó tárcsák mérete pedig 345 mm-re nőtt. A féknyergeket Alpina kékre festették.

A B3 Touring összkerékhajtása révén nagy biztonsági tartalékokkal bír. A rendszer folyamatosan variálja a nyomatékelosztást a tengelyek között, de az Alpina-specifikus hangolással rendelkező rendszer az esetek többségében a hátsó kerekre juttat több nyomatékot. A kocsiba ráadásul hátsó zárható differenciálművet is építettek, amely tovább javítja az agilitást és a kanyarvételi képességeket.

Az Alpina B3 Touringban a BMW legújabb generációs, közvetlen befecskendezéses biturbó soros hathengeres erőforrását találjuk, amely 462 lóerőt és 700 Nm nyomatékot állít a pilóta szolgálatába. A maximális nyomaték már 3000-es fordulatszámon elérhető. Bár az Alpina nem közölt pontos adatokat, a nulla-százas gyorsulás 4 másodperc alattira tehető, a végsebesség pedig 300 km/óra fölött van. A motorhoz az Alpina által egyedileg kalibrált nyolcfokozatú ZF automataváltó tartozik, amely a szokásosnál még fürgébben kapcsolja a fokozatokat és számtalan üzemmódja van. Rajtprogramot is építettek bele.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/