/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Nincs ennél extrémebb japán sportkupé

2020. október 26. 20:05   |   Autoblog
címkék:  

Lehet valami egyszerre elegáns és vulgáris? Megfér egy testben az arisztokratikus kifinomultság és a gettók nyers valósága? Szentségtörés vagy mennybe menetel egy Liberty Walk-féle Lexus LC 500?

Ha valóságshow-t szerveznének autódizájnerek számára, ez lehetne az egyik legérdekfeszítőbb párosítás. A Lexus formatervezői heteket, hónapokat töltenek el azzal, hogy egy új modell legkisebb részletébe, legfinomabb ívébe is belecsempésszék a márka teljes filozófiáját, az évszázados kézműves tradíciók hagyatékától az űrtechnológiák hangulatáig.

Oldalakon át lehet értekezni a felhasznált anyagok eredetéről, a felületek textúrájáról, a robotizáció korában megőrzött manufakturális jegyekről. A Liberty Walk tuningműhely rajzolóinak tusceruzáját viszont mintha pókméreggel töltötték volna meg tinta helyett, autóik eltúlzott formavilága pedig egy 18+os besorolású animében is otthonosan mutatna. Mégsem választja el egy világ a két alkotótábort: nemcsak azért, mert mindketten mélyen japán esztétikai elveket vallanak, hanem mert mindkettő a minőségre, a következetességre és az egységes megjelenésre való, szigorú törekvés jellemzi – hol ilyen, hol olyan formában.

Amikor tehát a Liberty Walk hozzányúlt a Lexus legszebb típusához, az LC-hez, nem végezhettek félmunkát. És nem is tették. Először is jelentősen kiszélesített kerékíveket, megtoldott küszöböket szereltek fel az autóra. Elöl eltéveszthetetlen stílussal nyit a történet, a slusszpoén pedig egy kompromisszumokat nem ismerő kötény, amelyet a veszélyesen mélyre nyúló lökhárítóba integráltak. Minden aerodinamikai elem festetlen, lakkozott karbon kompozitból készül, és míg ezek finoman simulnak bele az autó egészébe, a hasas kerékdob-idomokat a Liberty Walk szokása szerint látható csavarokkal rögzítették.

Mivel az LC 500 ilyen mélyre ültetve alkalmatlan volna a közlekedésre, a Liberty Walk műszaki mágusai digitálisan vezérelt AirREX légrugókat szereltek a kupé alá. A szénszálas optikai csomag 1,7 millió japán jenbe, azaz kis híján ötmillió forintba kerül. Ennek a harminc százalékát megspórolhatjuk, ha lemondunk a harsány kerékdobokról; a különbözetből pont kijön a légrugózás ára. Ebben azonban még nincsenek benne a matt fekete keréktárcsák, sem a titánból formált, dupla ikerkipufogó – sem pedig az átépítés költsége.

Az optikai csomag az 5.0 literes V8-as szívómotorral szerelt LC500-hoz és a 3.5 literes V6-os hibrid hajtásláncot alkalmazó LC500h-hoz egyaránt megrendelhető. Az előbbi a magától értetődő választás egy ilyen harsány jelenséghez, de ha már a kontrasztok meséjét írjuk, talán érdemes megfontolni a fenntarthatóbb változatot.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/