Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Nincs ennél komolyabb utcai Porsche

2019. február 22. 19:30   |   DG
címkék:  

Napjaink vezető prémium Porsche nemesítője, a Techart ismét egy fantasztikus sportautóval állt elő. A Porsche 911 Turbo S alapra épített GTstreet RS egyedülálló karosszériájával és belső terével, valamint 770 lóerősre húzott boxermotorjával ejt ámulatba mindenkit. Exkluzív modellről van szó, így csupán 10 darabot szerelnek össze belőle.

A Techart új csúcs sportautója több szempontból is különleges. Forged Design Carbon karosszériakészlettel öltöztették fel, amely nemcsak jól néz ki, hanem az aerodinamikát is optimalizálja, fokozva a stabilitást, így biztonságosabbá téve a vezetést. Az első szoknya a karbon légterelővel és állítható spoilertoldattal optimalizálja a hűtést, míg a függőleges oldalsó terelőlapok további plusz leszorítóerőt termelnek. Az első karbon fedél mindegyik GTstreet RS modellen egyedi kivitelű, ugyanis rá van festve a sorozatszám. Az elemen NACA légnyílásokat is kialakítottak, amelyek a fékrendszer hűtését segítik, anélkül, hogy negatívan befolyásolnák az aerodinamikai teljesítményt.

A karbon sárvédőkbe integrált rostélyok szintén a szellőzést segítik elő és egyúttal mérsékelik a felhajtóerőt. A kiszélesített kerékjáratokat karbon küszöbök kötik össze, s az oldalsó kopoltyúk szintén ebből az anyagból készültek. A hátsó fedélre légbeömlőt szerkesztettek, a lökhárító szélein pedig öblösebb légnyílásokat alakítottak ki, amelyek együttesen több levegőt szállítanak a motornak és a köztes hűtők munkáját is segítik. A Porschén mindemellett egy jókora hátsó szárny is díszeleg, ami állítható lapátszögű és növeli a leszorítóerőt. A hátsó szélvédő és oldalablakok a mobiltelefonokon és tableteken használatos Corning Gorilla Glass üvegből készültek.

A karbon diffúzorból négy tekintélyes méretű titánium kipufogóvég kandikál ki. A titánium rendszer természetesen pillangószelepes, tehát a csendestől az üvöltő, versenyautós orgánumig széles skálát jár be. A motor alapos izmosító kúrán esett át, többek között kicserélték a feltöltőit, így az 580 lóeróből 770, a 750 Nm nyomatékból pedig 920 Nm lett. A 911 Turbo S szériaállapotában is a világ egyik legjobban gyorsuló sportautója, a Techart példánya azonban hiperautós tartományban játszik: 2,5 másodperc alatt katapultál százra, 8,1 másodperc alatt nyargal kétszázra, a csúcssebessége pedig meghaladja a 340 km/órát.

A Techart GTstreet RS 265/35/20 és 325/30/20 méretű abroncsokon fut, amelyeket egyedi kialakítású, kovácsolt, központi anyás Techart Formula IV könnyűfém kerekekre feszítettek. A felnikbe szénszálas aero gyűrűket építettek, amelyek csökkentik a turbulenciát és védik a fékrendszert a felverődő kövektől. A Techart többféle megoldást kínál a felfüggesztés módosítására, a tesztautóban a gyári PDCC rendszerrel kompatibilis sportfutómű és első tengelyemelő rendszer található meg, ami gombnyomásra 6 centivel emeli meg a kocsi elejét.

A GTstreet RS utastere is különleges, Alcantara szövetet, bőrt és úgynevezett szűz gyapjút használtak hozzá. Minden négyzetcentimétert beburkoltak, a szőnyegek, a műszerfal, a középkonzol, a napellenzők, az oszlopok és a mennyezet Alcantara borítást, míg az ajtópanelek és a sportülések kombinált, bőr, Alcantara és szűz gyapjú huzatot kaptak. A kontrasztvarrás színét és egyes berendezések, például a félbukócső árnyalatát az ügyfél határozza meg. Jelen esetben a választott szín narancssárga.

Mivel mindegyik GTstreet RS a vevő saját elképzelésének megfelelően ölt testet, nehéz meghatározni az árát. Annyit azonban tudunk, hogy a bodykit 57 900, a Formula IV Race kerékszett 7985, a teljesítménynövelő csomag 32 900, a Clubsport belsőtér pedig 39 500 eurót kóstál.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Tuning

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!