/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Novitec McLaren 765LT

2021. február 03. 20:05   |   Demcsák Gergely
címkék:  

Könnyűszerkezetes felépítésével és 4 literes ikerturbós motorjával a McLaren 765LT a piac egyik legdinamikusabb szupersportautója. A Novitec pedig most tudását kamatoztatva még ütőképesebbé varázsolta. A 855 lóerősre húzott brit rakéta mindössze 6,5 másodperc alatt gyorsul fel 200 km/órára.

A Novitecnek igen nagy tapasztalata van a modern turbófeltöltős motorok tuningolásában; nagy szakértelemmel nyúl hozzá a Ferrari és a McLaren 4 liter körüli lökettérfogatú ikerturbós V8-as erőforrásaihoz. A 765LT nyolchengeres erőművéhez három különböző teljesítménynövelő készletet fejlesztett ki. Az N-Tronic külső vezérlőmodul a gyári motorelektronikához kapcsolódik és egyedi térképpel szabályozza a gyújtást, illetve a befecskendezést, ezenkívül módosítja a töltőnyomást.

A csúcsot jelentő harmadik szint, amely egy hőszigetelt Novitec verseny kipufogórendszert is magűban foglal, 90 lóerővel emeli meg a teljesítményt és 98 Nm-rel gyarapítja a forgatónyomatkot. A sofőr így már 855 lóerőnek parancsol, ami 7400-as fordulatszámon keletkezik. Ezzel párhuzamosan 898 Nm nyomaték ébred, mégpedig 6300-as fordulatszámon. Az 1350 kilogramm tömegű 765LT így 2,5 másodperc alatt abszolválja a nulla-százas sprintet és 6,5 másodperc alatt megfutja a 200 km/órát, fej-fej mellett halad például a Bugatti Chironnal. A csúcssebessége meghaladja a 330 km/órát.

Opcióként hőszigetelt (akár aranyfóliával betekert) Inconel verseny kipufogórendszer is rendelhető, amely könnyebb a gyári titánium rendszernél és optimalizálja a teljesítményleadást. 100 cellás fémkatalizátorokkal is kiegészítik.

Ami a megjelenést illeti, a 765LT néhány karbon díszítéssel lett gazdagabb. Az első fényszórók fészkeit, a hátsó fedelet és a tető légbeömlő nyílását szénszálból készítették el. Emellett nyers karbon beépítéseket látunk a küszöbökön és az első fedélen. A kovácsolt kerekek az MC3 nevet viselik és könnyebbek a gyári felniknél, csökkentve a rugózatlan tömeget. Az eltérő, elöl 20, hátul 21 hüvelykes méretezés az auto ék alakját hangsúlyozza. A felszerelt köpenyek mérete elöl 255/30/20, hátul 325/25/21. Sportrugókat is beépítettek, amelyek 2 centiméterrel engedik lejjebb a karosszériát.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/