/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Senner Tuning BMW Z8

2012. február 01. 10:56   |   Autoblog
címkék:  

A BMW Z8 eredetileg az 1956-os BMW 507 modern interpretációjaként, tanulmányautó formájában, 1997-ben állt a Tokiói Autószalonon közönsége elé. A Henrik Fisker által tervezett roadster akkora lelkesedést váltott ki az emberekből, hogy azonnal elkezdték követelni a sorozatgyártását. A BMW persze engedett a nyomásnak és 1999-2003 között 5703 darabot legyártott a Z8 Roadsterből, amely mennyiségnek körülbelül a fele az Egyesült Államokban kötött ki. A Z8 tehát ritka madár, itt Európában is; ezúttal tuningolt formában találkozunk vele ismét.

A BMW Z8 nálunk is kapható volt, ha jól emlékszem 46 millió forintért, ami az egzotikus olasz sportkocsik szintjére emelte a szépséges bajor kétülésest, és még ma is egy vagyon. A hosszú motorháztető alá az E39 BMW M5-ből származó, 4,9 literes, 32 szelepes V8-as motort (S62) szerelték be, amely 400 lóerőt és 500 Nm-es nyomatékot adott le. A hajtómű elképesztő 4,7 másodperc alatt gyorsította fel az 1,6 tonnás, 50/50 százalékos súlyelosztású roadstert 100 km/órára, a végsebességet pedig csak az elektronika korlátozta le 250 km/órára. Menetteljesítmények terén a BMW Z8 évekig verhetetlen volt, a Car and Driver magazin szerint még a Ferrari 360 Modenát is legyőzte gyorsulásban, kezelhetőségben és fékezésben.  

A fotókon szereplő fekete Senner tuningos példány 19 colos, krómperemes Work Schwert SC1 típusú könnyűfém kerekeket visel, amelyek elöl 9, hátul 10 hüvelyk szélesek. A gyönyörűen megmunkált felnikre előre 255/40, hátulra 285/35 méretű abroncsokat húztak, s a kasztnit egy profi, KW Variante 2 Inox Line futóműre ültették. A magasságában és keménységében állítható szerkezet mellett első toronymerevítő is javítja az úttartást és a kezelhetőséget.

A Senner szakemberei emellett a motorhoz is hozzányúltak. Kompletten, a leömlőtől kezdve kicserélték a kipufogórendszert; s kizárólag rozsdamentes csöveket és fémkatalizátorokat használtak. Természetesen az erőforrás belégzését is tehermentesítették, s átírták a motorvezérlést. A V8-as mindezek hatására 50 lóerővel izmosodott, s a Z8 a kiiktatott sebességkorlát miatt immár 303 km/órás tempóra képes. A keretbe még belefért a féknyergek aranyszínűre festése is.

A Senner-kezelés 18 900 eurójába került a Z8 tulajdonosának, de úgy gondolom, nem bánta meg a dolgot.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/