/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Toyota Century tuning: versenyistállótól, hiperdrágán

2020. január 14. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

Tuningműhely helyett egy versenyistálló vette kezelésbe a japán autóipar legnagyobb presztízsű típusát, a Toyota Centuryt. Ahhoz, hogy igazából értékelni tudjuk a végeredményt, alighanem japánnak kellett volna születnünk.

toms_toyota_century_01

Akit csak egy kicsit is érdekel a japán motorsport-kultúra, bizonyára hallott már a TOM’S istállóról. A műhely (teljes nevén Tachi Oiwa Motor Sport) a Toyota és a Lexus félhivatalos csapataként épít versenyautókat, amelyek négy és fél évtizede vesznek részt sikerrel Japán legnagyobb bajnokságaiban. A műhely emellett a Toyota és a Lexus szériamodelljeihez is kínál tuningcsomagokat, optikai és műszaki átalakító készleteket.

Legújabb munkájuk egyben a legextrémebb is: nem teljesítménye és nem is megjelenése miatt, hanem mert alapját a legelegánsabb és legdrágább japán luxuslimuzin, az exkluzív Toyota Century adja. Ha ismerős a név, nem véletlen: a típus legutóbb akkor került a reflektorfénybe, amikor idén ősszel Naruhito császár egy tetejétől megfosztott Centuryből integetett alattvalóinak hivatalos trónfoglalási ünnepsége keretében.

toms_toyota_century_02

Bár a TOM’S-féle Century megjelenése dicséretesen visszafogott, tulajdonosa biztosan nem fog a hátsó üléséről integetni – hiszen elöl ül majd, és az útra koncentrálva szorítja a volánt. Az átépítés során ugyanis arra törekedtek a versenymérnökök, hogy fokozott vezetési élménnyel vértezzék fel a nagy szedánt.

A V8-as szívómotor és a mellette dolgozó villanymotor párosa változatlanul 431 lóerőt bocsát a vezető rendelkezésére. A mérnökök beérték a full hibrid hajtáslánc gázreakcióinak és teljesítmény-kifejtésének az áthangolásával – no meg a saját fejlesztésű, 2 x 2-es oválcsövekben végződő kipufogórendszerből előtörő, harciasabb hangokkal. A futómű nem változott, hiszen egy Centurynek minden körülmények között kényelmesnek kell maradnia.

TOM's Racing Toyota Century

Az autó egyedi első lökhárítót kapott, benne speciális nappali világítással. Újak a küszöbtoldatok, a hátsó diffúzor, valamint a csomagtartó peremére szerelt légterelő – az optikai csomag nagy vonalakban emlékeztet arra a tuningolt Centuryre, amelyben Akio Toyoda cégelnök mutatkozott egyszer, és amelynek a lehetséges sorozatgyártásáról azóta is folynak a találgatások. Míg ebből a gyári GR Centuryből (eddig) egyetlen példány készült, a TOM’S átépítése akár 36 vásárlót is boldoggá tehet.

A TOM’S-féle Toyota Century január második hétvégéjén mutatkozott be a nagyközönségnek. Az autó már rendelhető, de első példányait csak nyáron szállítják ki az ügyfeleknek. A tuning-Century alapára 28,16 millió jen (77 millió forint), azaz több mint 40 százalékkal drágább, mint a komfort-orientált alapmodell, amely eleve minden idők legdrágább japán gyártású új automobilja.

Ez az észvesztő összeg nemcsak teljesen egyedi, minden részletében kézzel készített utasteret biztosít az ügyfeleknek, hanem nagyfokú exkluzivitást is: a sportos szedánból ugyanis mindössze 36 példány készül majd. Azonban a TOM’s ügyfeleinek sem fenékig tejfel az élete: ugyanis az autóból kiszedték az alapmodellben kötelező stíluselemként jelen lévő, horgolt fejtámasz-terítőket, a szövetüléseket pedig a Japánban egyébként vulgárisnak tartott bőrkárpitozásra cserélték.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/