Über-Corvette 770 lóerővel
Végre született egy igazán durva tuning-Corvette, amelynek minden alkatrészét a sebességnek rendelték alá. A német TIKT tuningcég által felhergelt Corvette ZR1 769 lóerővel szaggatja az aszfaltot. Csak felnőtteknek!
A gyári Corvette ZR1-ben igazi őserő lakozik. 6,2 literes, kompresszoros V8-as motorja 648 lóerőt és 819 Nm nyomatékot présel ki magából, 4 másodperc alatti sprintidőt és jóval 300 km/óra feletti végsebességet szavatolva. A német TIKT tuningcég ezért egy ilyenen mutatta be a tudását: igazi „pörölyt" faragott belőle, ami mindent lenyom az úton.
A műhely az átalakítást az LS9 kódjelű motor formába hozásával kezdte. Módosított hengerfejekkel és vezérműtengelyekkel, megerősített szeleprugókkal és komplett sportkipufogó-rendszerrel látta el, s az Eaton kompresszor töltőnyomását is megnövelte. A vezérlés bekalibrálása után a gép 769 lóerőt és 910 Nm nyomatékot produkált a fékpadon, ami 121 lóerős és 91 Nm-es gyarapodást jelent. Sajnos a menetteljesítményekről nincsenek információink.
Nagy gondot fordítottak a hűtőrendszer fejlesztésére is; az intézkedések nyomán a rendszer négyszer annyi hűtőfolyadékot képes átnyomni a blokkon, mint előtte. A kompresszor hűtőjét is nagyobbra cserélték, emellett az új első lökhárítón át is több levegőhöz jut a motor.
Látszik az is, hogy a TIKT Corvette jóval közelebb van az aszfalthoz, mint a gyári modell. Ez a speciális versenyfutómű érdeme, amely 5 centimétert ültet a karosszérián. A tengelyvégekre agresszív kinézetű, s a rugózatlan tömeget csökkentő Zerra Ultralight Evo 2 felnik kerültek, amelyek igazán jól állnak az amerikai izomgépnek.
A porig ültetett, fekete kerekekre állított és hatalmas karbon szárnnyal felvértezett Corvette ZR1 embertelenül jól néz ki, bárcsak látnám akció közben!