/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Újjászületett az ikonikus kék Subaru Impreza

2022. június 28. 16:15   |   Autoblog
címkék:  

Éppen 25 éve annak, hogy a ralipályákon megjelent a kétajtós Impreza WRC, majd annak az utcai verziója, a 22B is feltűnt a színen. A speciális modellből összesen 424 darabot gyártottak, s a gép mára kultusz státuszba emelkedett, amit az árai is tükröznek. A Prodrive pedig most újraálmodta a 90-es évek legjobb utcai raliautóját.

P25FRONT

A Prodrive hatalmas tapasztalatát és mérnöki tudását bevetve újraalkotta a kétajtós Subaru Imprezát, egy pusztítóan gyors, rendkívül kívánatos restomod modellt faragott belőle. Csak 25 darabot szerel össze belőle, melyekhez kétajtós Impreza WRX alvázat használ majd. Ilyenekből épültek az első Impreza WRC versenyautók is. Persze az új modellek még könnyebbek és főként erősebbek lesznek azoknál.

A Prodrive P25 a karbon kompozit kiterjedt alkalmazásának köszönhetően csupán 1,2 tonna súlyú, 2,5 literes négyhengeres boxermotorja pedig 400 lóerőt és 600 Nm nyomatékot ad le. Egy hatfokozatú félautomata sebességváltót kapcsoltak hozzá, és a WRC-ből származó rajtaautomatika sem maradt ki, így a P25 álló helyzetből 3,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órát.

P25F3Q

A P25 könnyebb a raliautónál, amiben nagy szerepet játszik, hogy a motorháztető és a csomagtérajtó, a tető, a küszöbök, a külső tükrök, a sárvédők, a WRC stílusú hátsó szárny és a lökhárítók karbon kompozit anyagból készültek. Az utastérben a karbon ajtópanelekkel és a lítium-ion akkumulátorral faragtak le kilókat. Opcióként könnyűszerkezetes versenyülések is kérhetők az autóba, a hátsó ülések helyére pedig bukókeret építhető be.

A motor a Subaru legfrissebb 2,5 literes blokkja, de a Prodrive mérnökei teljesen átdolgozták. Új dugattyúkkal, hajtókarokkal és változó szelepvezérléssel vértezték fel, továbbá Garrett motorsport turbófeltöltőt, nagyteljesítményű köztes hűtőt, airboxot és Akrapovic acél/titanium verseny kipufogórendszert szereltek rá. A hatfokozatú félszekvenciális váltó a kormányra szerelt fülekkel vezérelhető. A P25-öt WRC stílusú rajtautomatikával is felszerelték, amely vezetői beavatkozás nélkül, automatikusan leforgatja az első három fokozatot.

P25R3Q

Az összkerékhajtási rendszerben találunk egy állítható, aktív középső differenciálművet, valamint első és hátsó sperrdiffiket. A Bilstein gátlók húzó- és nyomófokozata állítható, az iránytartást stabilizátorok javítják. A lassításról az AP Racing fékrendszere gondoskodik, 380 mm-es első és 350 mm-es hátsó tárcsákkal, továbbá 6- és 4-dugattyús féknyergekkel. A 19 colos felnikre 235/35-ös Bridgestone Potenza abroncsokat húztak. A sofőr nagyfelbontású digitális kijelzőt lát maga előtt, amelyet adatrögzítővel is kiegészítettek.

A Prodrive P25-ből, ahogy a neve is sugallja, 25 darabot fognak készíteni a Prodrive Banbury-i főhadiszállásán. Bár a Subaru restomod 460 ezer fontba kerül, néhány perc alatt elkapkodták az összeset.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/