/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Utcai versenyautó Renault Clio RS-ből

2016. április 12. 20:10   |   DG
címkék:  

A németországi Rheinbachban található Autohaus Waldow már a 60-as évektől kezdve árul Renault, Dacia és Peugeot autókat. Sok évtizedes tapasztalatuk pedig egy tuning centrum létrehozásához vezetett, ahol lehetőség van az egyes típusok komplett átalakítására. Ezúttal egy Renault Clio RS-t tettek még ütőképesebbé.

A Waldow Performance remek autót választott az átalakításhoz. Egy 200 lóerős 1,6-os turbómotorral felszerelt Clio RS modellt, ami az egyik leggyorsabb és legélvezetesebben vezethető hot hatch a piacon. Az elvégzett átalakítások után azonban a felsőbb kategóriákból származó sportautók is nehezen tudják befogni.

Először is az 1,6 literes négyhengeres motort vették kezelésbe, vízhűtéssel egészítették ki a köztes hűtőt, módosították a motorvezérlést és felszereltek egy pillangószelepes NAP sportkipufogó-rendszert. A beavatkozásnak köszönhetően a teljesítmény 220 lóerőre, a nyomaték pedig 380 Nm-re nőtt. Akinek ez nem elég, kérhet még új turbófeltöltőt, új leömlőt és fémkatalizátorokat, ami jelentősen megdobja a lóerők számát.

A Clio RS azonban nemcsak a lemezek alatt izmosodott, külseje is agresszívabb lett. A mesterek új első spoilert és hátsó légterelőt szereltek rá, amelyek nagy sebességnél fejtik ki pozitív hatásukat, növelik a leszorítóerőt. És persze ott van a törppapa kék fóliázás, ami mágnesként vonzza a tekinteteket és remekül áll a kis méregzsáknak.

A gyári felniket fekete, 17 colos Sparco kerekek váltották fel, amelyekre utcán használható semi slick abroncsokat feszítettek. Emellett megnövelték a nyomtávot és beszereltek egy KW Clubsport futóművet, a karosszériát pedig fél bukókerettel és első toronytámasszal merevítették tovább. Mindezekkel jelentősen javítottak az útfogáson és az irányíthatóságon, a Waldow Clio valószínűleg sínautóként viselkedik a kanyarokban. A fékezés is jobban megy neki, ugyanis fém fékcsövekkel és verseny fékbetétekkel kiegészített Brembo szettet kapott.

A kabinban is folytatódik a motorsportos téma. A hátsó üléssort kivették és a helyére bukóketrecet csavaroztak, az első üléseket pedig Recaro Pole Position kagylóülésekre cserélték, amelyekbe négypontos Schroth övek szorítják a delikvenseket. A sofőr középállásjelzős Alcantara sportkormányt forgathat.

A Waldow Performance Renault Clio RS kész járműként 41 ezer euróért megvásárolható, de a Waldow hozott anyagból is szívesen dolgozik, ha valaki leteszi náluk az autóját. A felszerelt kiegészítők persze egyenként is megvásárolhatók a francia géphez.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/