Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Villanyhajtású minirakéta a Brabustól

2017. szeptember 22. 19:30   |   DG
címkék:  

Az idén 40 éves Brabus rengeteg újdonsággal kápráztatta el a nagyérdeműt a Frankfurti Autószalonon. Álmélkodásra késztetett minket többek között egy sárga smart is, melyről kiderült, hogy elektromos hajtású és 204 lóerős. A vagány törpe így 4,5 másodperc alatt gyorsul fel százra. Nagyon kéne.

A Brabus Ultimate E tanulmányt a Brabus elektromos hajtású modellekre szakosodott részlege (ilyen is van neki), a Zero Emission az osztrák akkumulátor specialistával, a Kreisel Electric-kel közösen építette. Ők azok, akik Arnold Schwarzeneggernek már két autóját is elektromos hajtásúvá alakították át. Kompetenciájukat most ennél a smart fortwo-nál vetették be.

A mikro villanyautóba, a hátsó tengely mögé egy 150 kW, azaz 204 LE teljesítményű villanymotort építettek, amely egysebességes váltóművön keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Az elektromotort a Kreisel által fejlesztett, nagy hatékonyságú, 22 kWh kapacitású akkucsomag látja el energiával, melyet a smart méreteihez igazítottak. A telep nemcsak kompakt méretű, hanem könnyű is, az elektromos hajtású smart csupán 1085 kilogrammot nyom. Emellett gyorsan is tölthető, otthoni fali töltőről 30 perc alatt 80 százalékosra tölthető.

A Brabus Ultimate E nagyon megy, a villanymotor mindössze 4,5 másodperc alatt felrepíti százas tempóra, a végsebessége pedig eléri a 180 km/órát. Fogyasztása is kedvező, a NEDC ciklus szerint 13,9 kWh energiát fogyaszt 100 kilométerenként, a hatótávolsága pedig városi körülmények között bőven megfelelő, vezetési stílustól függően 190 és 158 kilométer közé esik.

A Brabus nagyon ért a smartok felöltöztetéséhez, írtó dögössé varázsolja őket. Az Ultimate E pedig különösképpen vonzza a tekintetet, ugyanis rikító sárga fényezést, nagyméretű kerekeket és kiszélesített karosszériát kapott. A vaskos sárvédők, az ültetés és a nagy felnik drámaian megváltoztatták a kiskocsi kiállását. A sportos összképből az új első lökhárító és küszöbidomok, valamint a hátsó diffúzor is kiveszi a részét, melynek középső része három kipufogóvéget imitál. Jópofa, hogy a nyílás mögött kék fény világít, ha az Ultimate E energiát termel vissza.

Egy ekkora autónál szokatlanul nagy, 18 colos felnik kerültek rá, amelyek bitang jól mutatnak. A kovácsolt Monoblock Y kerekek high-tech darabok, az első, 7 col széles görgő csupán 6,7, míg a hátsó 8 col széles felni mindössze 7,1 kilogramm súlyú. Ezzel a legkönnyebbek a 18 colos mezőnyben. Az elsőkre 205/35, a hátsókra 235/30 méretű gumikat feszítettek.

A külső színnel kontrasztban az elektromos smart kék Mastik bőrbelsőt kapott, s a különösen puha illetve lélegző bőr nemcsak az ülésekre és az ajtóbelsőkre, hanem az oszlopokra és a műszerfalra is kiterjed. A szegélyvarrás mindenhol fehér, az ülőfelületek hatszögletű steppelést kaptak, a műszerfalat és a kormánykereket pedig sárga díszítésekkel látták el. Ezen kívül a szakemberek rozsdamentes acél lábtartótval és pedálokkal, valamint speciális velúr szőnyegekkel is emelték a nívót.

A Brabus Ultimate E egyrész azért épült, hogy a cég hozzáértését demonstrálja, másrészt piackutatási célt is szolgál. Ha az elektromos, tuningolt smart bejön az ügyfeleknek és igény mutatkozik a rendhagyó autóra, a jövőben kis sorozat is készülhet belőle.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Tuning

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!