Volkswagen Polo GTI 320 lóerővel
A 2011 óta tevékenykedő, ám kevésbé ismert német tuningcégek közé tartozó Siemoneit Racing kezelésbe vette a legfrissebb, hatodik generációs Volkswagen Polo GTI-t és igazi vadorzót faragott belőle. Egészen 320 lóerőig húzta fel a kis forró ferdehátút.
A főként elektronikus tuningra specializálódott Siemoneit Racing „feltörte” az EA888 kódú 2 literes benzines turbómotor védelmi vonalait és több mint 50 százalékkal emelte meg a teljesítményét. Az átfogó mechanikus és elektronikus munka során kicserélték a turbófeltöltőt, a köztes hűtőt, optimalizálták a szívórendszert és persze módosították a motorvezérlést. Nemcsak a szívó, hanem a kipufogóoldalt is tehermentesítették; HJS Euro 6 katalizátorokkal kiegészített leömlőt és rozsdamentes acél sport kipufogórendszert installáltak a kocsi alá.
A motor és a DSG váltómű finomhangolása után a Polo GTI 320 lóerőt és 430 Nm nyomatékot produkált a fékpadon, ami igen jelentős növekedést jelent a gyári értékekhez képest. Az elsőkerekes gép most 6,7 helyett 5,2 másodperc alatt sprintel százra és eléri a 256 km/órás végsebességet is (széria: 238 km/óra).
A plusz 120 lóerőért és 110 Nm nyomatékért 8998 eurót kérnek. Léteznek azonban szerényebb csomagok is a GTI-hez. Az egyes és kettes számú szoftver optimalizációval 245 illetve 250 LE, valamint 410 illetve 425 Nm nyomaték a végeredmény lényegesen kevesebb, 598, illetve 698 euróéért cserébe.
A 320 lóerő aszfaltra vitelét 18 colos ATS felnikre feszített 215/40 méretű Michelin Pilot Super Sport abroncsok könnyítik meg. A kezelhetőséget és az útfekvést KW Clubsport felfüggesztés javítja. Az utastérben egyedileg tervezett Wiechers Sport bukókeret, továbbá Recaro kagylóülések és négypontos biztonsági övek teremtenek versenyhangulatot.