/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

150 lóerős az elektromos városi Honda

2019. július 02. 12:05   |   Autoblog
címkék:  

A Honda közzétett néhány fontos adatot új városi villanyautójáról, a Honda e-ről. Kiderült, hogy a gép mozgatásáért egy 150 lóerős elektromotor felel, melynek legnagyobb forgatónyomatéka eléri a 300 Nm-t. Az akkumulátor 35,5 kWh kapacitású, a Honda e hatótávolsága így eléri a 200 kilométert. A sorozatgyártású változat az év vége felé mutatkozik be.

A fejlesztés során különösen nagy hangsúlyt fektettek a menetdinamikára és a magával ragadó vezetési élményre, ezért az akkumulátorcsomagot a padlólemez alá helyezték. Ezzel a megoldással a tömegközéppont alacsonyra került. Ráadásként 50:50 arányú súlyelosztás, továbbá rövid első és hátsó túlnyúlás jellemzi a modellt.

A Honda e sportos mivoltához az is nagyban hozzájárul, hogy a villanymotor a hátsó kerekeket forgatja, ezáltal nagyobb a kormányelfordulási tartomány és nincs hajtási befolyás. A fordulókör sugara mindössze 4,3 méter, tehát a Honda e hihetetlen könnyedén manőverezhető a szűk városi utcákban.

Hála az alacsony tömegközéppontnak és az úthoz közeli karosszériának, feszes, kemény felfüggesztés nélkül is kiváló a stabilitás – a Honda e dülöngélés nélkül, magabiztosan abszolválja a gyors irány-, illetve sávváltásokat. A menetkomfort magasabb kategóriákban is elismerést érdemelne, elvégre négy független, MacPherson rendszerű felfüggesztésre épül a típus, kényelmes és kifinomult utazást ígérve a legrosszabb utakon is.

A Honda e további különlegessége a Single Pedal Control (egypedálos kezelhetőség), ami lehetővé teszi, hogy a vezető a gázpedállal gyorsítsa és lassítsa az autót. Ha a pilóta a gázra lép, a kocsi a megszokott módon gyorsítani kezd, ha pedig leveszi lábát a pedálról, a regeneratív fék aktiválódik, és úgy lassít a Honda e, mintha fékezne a sofőr. A Honda e dinamizmusa tovább fokozható az erőteljesebb gyorsulásokat szavatoló Sport üzemmóddal.

A Honda e sorozatgyártású változatát valamikor az év hátramaradó részében mutatja majd be a vállalat.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/