/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itthon is debütált az elektromos MINI

2020. március 12. 19:15   |   Autoblog
címkék:  

A nagyvárosokba tervezett, első tisztán elektromos meghajtású MINI, a Cooper SE a héten mutatkozott be Budapesten. A brit prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású négykerekűje a vezetés élményét hosszú távon fenntartható módon váltja valóra, és mindezt a MINI egyedi megjelenésével és prémium minőségével párosítja.

A MINI Cooper SE a brit prémiumgyártó első modellje, amely a márka által fémjelzett értékeket nagyvárosokba tervezett tisztán elektromos meghajtással egyesíti. A modell koncepciójának a háromajtós MINI szolgált alapjául: a MINI Cooper SE karosszériaarányai, jellegzetes stílusjegyei és utastéri hangulata egytől egyig a belsőégésű erőforrással szerelt modellek örökségei. A benzinmotor és a dízelmotor helyét ezúttal a MINI Cooper SE motorházteteje alatt egy elektromos motor foglalja el. A vezérlőelektronikát és a váltót is magába foglaló, kompakt méretű egységet a tervezők a masszív csőszerkezetű motortartó keret első felébe építették be.

A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor tizenkét cellából épül fel, a 32,6 kWh bruttó energiateljesítményű energiatároló egység T-alakot formálva helyezkedik el a padlólemezben. A villanymotor nem csupán kisebb, de jelentős mértékben könnyebb is, mint bármelyik belsőégésű erőforrás, amely nagymértékben hozzájárul az autó tökéletes súlyelosztásához. Az alacsonyra helyezett súlyponttal együtt mindez kiváltképp agilis vezethetőséget és még nagy tempónál is könnyed irányváltásokat eredményez.

Az elektromos meghajtású MINI a belsőégésű erőforrással szerelt háromajtós MINI-k csomagtartó-térfogatával büszkélkedhet: az alapesetben 211 literes csomagtér a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 731 literre bővíthető. Az egyetlen mérhető méretbeli különbség a magasság, a mérnököknek ugyanis a padlólemezbe épített akkumulátor vastagsága okán 18 milliméterrel meg kellett emelniük a karosszériát.

A hajtáslánc összes alkatrészét a vázszerkezet típus-specifikus védőzónái ölelik körbe, ütközés esetén pedig a rendszer vezérlőelektronikája az összes alkatrészt azonnal lekapcsolja. A vezérlőelektronikát az első lökhárító megerősített tartószerkezete és a motortartó keret védi, a nagyfeszültségű akkumulátor alatt pedig egy masszív, edzett lemez húzódik. 1365 kilogrammos saját tömegével a MINI Cooper SE így mindössze 145 kilogrammal nyom többet a mérlegen, mint a Steptronic automataváltóval szerelt, háromajtós MINI Cooper S modell.

A MINI Cooper SE összetéveszthetetlen megjelenéséről gondosan kiválasztott, diszkrét karosszéria-módosítások gondoskodnak. Az első tisztán elektromos meghajtású MINI-t határozott arányok, vizuálisan három részre osztható karosszéria, egybefüggő ablaksáv és tető, valamint rövid túlnyúlások és egyedi keréktárcsák emelik ki a tömegből. Az akkumulátor töltőnyílását a belsőégésű erőforrással szerelt modellek üzemanyagtöltő nyílásának helyére, a jobb hátsó kerékív fölött helyezték el, a különbséget pedig egy domborított MINI Electric embléma jelzi. E logó citromsárgára fényezett változata díszíti az oldalsó irányjelző paneleket, a csomagtérajtót és a hűtőrács-motívumot is.

A MINI Cooper SE frontrészének középpontjában a belsőégésű erőforrással szerelt modellek hűtőrácsának hatszögletű kontúrja áll, a minimális hűtőlevegőt igénylő villanymotor okán ez esetben azonban teljesen zárt kivitelben. A hűtőrács-motívumot vízszintesen meghúzott, citromsárga merevítőbetét díszítheti, a külső visszapillantó-házak pedig ugyanebben az árnyalatban pompázhatnak. A MINI Cooper SE már alapfelszereltségként LED-technológiás első fényszórókkal gurul le a gyártósorról.

A MINI Cooper SE agilitásában nagy szerepet játszik a típus-specifikus hangolású futómű, amely a kisautó-szegmensben egyedülálló módon elektromechanikus kormányművel, az első tengelyen szimpla-ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal, a hátsó tengelyen pedig többkaros felfüggesztéssel dolgozik. A MINI Cooper SE súlypontja legalább 30 milliméterrel került alacsonyabbra, mint a MINI Cooper S modellé.

A villany-MINI természetesen a villamosenergia-hálózatból nyeri ki az energiát, hagyományos háztartási aljzaton, a MINI Electric falitöltőn vagy nyilvános járműtöltő oszlopon keresztül. A modell egyaránt képes az AC és a DC szabvány szerint üzemelő járműtöltésre, akár Type 2, akár CCS Combo 2 csatlakozóval. Alapfelszereltségként a MINI hagyományos háztartási aljzathoz csatlakoztatható járműtöltő kábelt kínál az autóhoz, extraként azonban falitöltő és a háromfázisú, nyilvános járműtöltő oszlopoknál használható járműtöltő kábel is megrendelhető. Mindkét opció 11 kW maximális sebességű járműtöltést tesz lehetővé, amellyel az akkumulátor két és fél óra alatt 80 százalék fölé tölthető. A 100 százalékos töltöttségi szint eléréséhez három és fél órára van szükség. A vezérlőelektronika maximum 50 kW sebességű gyorstöltést engedélyez, amellyel az energiatároló egység 80 százalékos töltöttségi szintje mindössze 35 perc alatt elérhető.

A MINI Cooper SE hazai árai a következőképpen alakulnak: a modell „S” csomaggal 10 500 000, „M” csomaggal 11 664 700, „L” csomaggal 12 496 500,  míg „XL” csomaggal 13 162 000 forintba kerül. Ebből levonható még az állami támogatás összege, ami 1,5 millió forint.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/