/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (3) |
| Több

658 kilométer 1 liter üzemanyaggal

2017. május 29. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A Make the Future Live fesztivál keretében második alkalommal tért vissza a brit fővárosba a Shell Eco-marathon Europe verseny, ahol idén három magyar csapat vett részt a saját építésű autóikkal. A kihívásokkal teli körülmények ellenére a magyar diákok szép eredménnyel zárták a versenyt.

Az idei kivételesen magas londoni hőmérséklet jelentős szerepet játszott a csapatok eredményeiben; óriási kihívást jelentett a résztvevők számára, hogy hogyan tudnak megküzdeni ezzel a helyzettel, és mennyire tudják az autóikat, illetve a technikájukat a melegebb időjáráshoz igazítani. A nehezítő időjárási körülmények ellenére új világrekordot sikerült felállítani: a városi koncepció kategóriában induló francia egyetemisták 1 liter üzemanyaggal 658 kilométeres távot teljesítettek a belsőégésű motorral hajtott autójukkal.

Magyarországról három magyar csapat utazott Londonba, hogy a többi 168 csapattal az energiahatékonyság határait feszegessék, és kiderüljön, ki tud a legmesszebb utazni 1 liter üzemanyaggal vagy 1 kWh villamos energiával. Mindhárom magyar csapat elektromos energiát használt az autóik meghajtására: míg a Debreceni Egyetem Műszaki Karának csapata és a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola diákjai prototípus kategóriában, a győri Széchenyi István Egyetem hallgatói a városi koncepció kategóriában versenyeztek.

SZEnergy TEAM

A győri SZEnergy Team, a legeredményesebb magyar csapat idén már a 10. alkalommal indult a Shell Eco-marathon Europe versenyen, amit a negyedik helyezéssel zártak. Miután az első csapatok között mentek át a technikai és biztonsági vizsgálaton, a teszteléseket követően az első mért teljesítményük is bíztató volt. A szoros versenyben a 134 km/kWh teljesítménnyel megdöntötték a tavalyi eredményüket.

DE MK TEAM

A Debreceni Egyetem csapata, a DE MK TEAM második alkalommal vett részt a londoni versenyen, így a tavalyi tapasztalatokat felhasználva a csapat felkészültebben utazott a megmérettetésre. Az előző évi eredményükhöz képest egy helyet tudtak javítani, így a 29. helyen végeztek a kategóriájukban.

Kandó Electric

Szintúgy régi visszatérője a versenynek a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola csapata a Kandó Electric. A szokatlan meleg az ő autójuk műszereit is megviselte: egy alkatrész meghibásodás miatt végül gyors szerelést kellett végezniük, így emiatt egy nappal később tudtak csak pályára lépni, hogy rögzítsék az első mért körüket. A futam előtti percekben pedig az autó elektronikája igényelt további javításokat. A nehézségek ellenére a 314 km/kWh eredményükkel a kategória első felében, a 17. helyen végeztek.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Lakatos Béla Sándor
2017-05-29 - 22:23

“1 liter üzemanyaggal vagy 1 kWh árammal.”???
Az egy liter benzin stimmel, hiszen nyilván az adott üzemanyag energiatartalmáról van szó, azonban a kWh az nem “áram” hanem villamosenergia mennyiség!
A hozzá nem értők kedvéért, a feszültség (V) szorozva az áramerősséggel (A) adja a villamos teljesítményt. Wattban, illetőleg annak az ezerszeresében kW-ban.
Ez megszorozva egységnyi idővel pedig adja a villamos energiát amit általában kWh-ban szoktak megadni.

renitencs
2017-05-30 - 08:03

Tegyük hozzá, hogy az egyik magyar csapat (a kecskemétiek) kis híján el sem jutottak a verseny helyszínére, mert útközben (még Franciaországban) megtámadták őket az autópályán.

DG
2017-05-30 - 11:01

Javítva!


*/