/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Citroën forradalmasítja az elektromos mobilitást

2020. február 28. 18:00   |   Autoblog
címkék:  

Az immár egy évszázados múltat maga mögött tudó Citroën több nonkonformista járműve is legendává vált az idők során. 2020-ban ezt a szerepet az Ami – 100% ëlectric tölti be, hogy mindenki számára megkönnyítse a városi közlekedést.

Az Ami – 100% ëlectric közvetlen leszármazottja a 2019 márciusában a Genfi Autószalonon bemutatott AMI ONE tanulmányautónak, mely a nagy érdeklődést követően alig egy évvel később meg is valósult.  Az új modell konkrét megoldást kínál a rövidtávú közlekedés terén jelentkező új elvárásokra: megkönnyíti a városközpontba jutást, sokak igényeihez alkalmazkodó mikromobilitási eszközt nyújt, igazi alternatívát kínál a roller, a bicikli, a robogó, a tömegközlekedés helyett, mindezt méltányos áron, új, a digitális kornak megfelelő fogyasztói lehetőségek alkalmazásával.

Az örökké nyüzsgő városi élethez tökéletesen alkalmazkodó és korunk társadalmában zajló változásokra reagáló új modell a mobilitás új formáját teremti meg, megoldást kínálva a városi közlekedés aktuális és jövőbeni problémáira. A tisztán elektromos üzemmód jóvoltából a modell a belváros összes zónájába behajthat, beleértve a szigorúbb kibocsátási határértékkel rendelkező zónákat is.

Gyakorlatilag egy könnyű, négykerekű járműnek felel meg, mely zökkenőmentesen halad kuplung használata nélkül is, indításkor rögtön gyorsul és 45 km/órás végsebességre képes. A tisztán elektromos, akár 70 km-es hatótávra is képes modell ideális útitárs a városi közlekedésben, akár egy találkozóra, akár munkába, buliba vagy bevásárolni megy az ember. Ez a hatótáv nagyobb a városi és külvárosi lakosok által átlagosan megtett napi távolságnál.

A padlóba süllyesztett, 5,5 kWh-s lítium-ion akkumulátor feltöltése rendkívül egyszerűen, az utasoldali ajtó szintjén elhelyezett elektromos kábellel történik. A kábel csatlakoztatását követően mindössze 3 óra elegendő a teljes, hagyományos 220 voltos konnektorról való feltöltéshez. A modell használata semmivel sem bonyolultabb, mint bármely más elektromos eszközé.  Az Ami – 100% ëlectric bármilyen nyilvános töltőoszlopnál, illetve fali töltőnél is feltölthető az erre alkalmas kábel használatával.

Az, hogy a modellt kifejezetten a városi közlekedésre szánták egyedi stílusát és ultrakompakt méreteit látva azonnal egyértelművé válik. A különleges rajzolatú 14 colos kerekeken stabilan mozgó jármű 2,40 m hosszú, 1,39 m széles és 1,52 m magas. Méreteinek köszönhetően fürge, 7,20 m-es fordulóköre jóvoltából pedig könnyen lehet vele parkolni.  Még könnyebben, mint a városi kisautókkal.

Valóságos fényfürdő fogadja az autóba beszálló utast a nagy üvegfelületeknek (szélvédő, oldalablak és hátsó ablak) és a szériában elérhető panoráma üvegtetőnek köszönhetően. Az összes üvegfelület a karosszéria teljes felületének mintegy felét teszi ki. Ez az egyedülálló fényáradat nemcsak a tágasság érzetét kelti, de tökéletes kilátásról is gondoskodik. Az oldalablakok különlegessége, hogy felfelé billentve nyithatóak, mint a Kacsában.

A beszállást mindkét oldalon nagyméretű, teljesen egyforma, de ellentétes irányban nyíló ajtó könnyíti. A belső tér kialakításában, optimalizálásában a funkcionalitásé volt a főszerep. A csúsztatható vezetőülés és a rögzített utasülés elhelyezése aszimmetrikus, mely a mozgást is könnyíti a bent ülők számára, akiknek egyáltalán nem kell összehúznunk magunkat az autóban. A két egymás mellett ülő utas kényelmesen elhelyezkedhet és társaloghat utazás közben. A jól megtervezett belső térben minden egyes zug maximálisan ki van használva, a pakolóhelyek leleményesen és praktikusan eloszlanak az utastérben. A tervezők még az utas lábánál is kialakítottak egy zugot, ahova pont befér egy „kabinbőrönd”, de lehet pakolni az ülések mögé is.

Az Ami – 100% ëlectric egy könnyű négykerekű jármű (a jogosítvány AM kategóriájának felel meg : 50 cm3-nél kisebb segédmotorok) és mint ilyen, nem szükséges hozzá jogosítvány. Ezáltal Franciaországban 14 éves kortól vezethető, egyetlen feltétellel: sikeres KRESZ vizsga, ami az 1987 után születetteknek már kötelező. Azaz  Franciaországot illetően széles körben, 14 éves kortól elérhető (az európai országokban általában 16 éves kortól, a jogszabályoktól függően). Minden korosztályt meghódíthat ez a rövidtávú városi és külvárosi közlekedéshez ideális jármű.

Az Ami – 100% ëlectric célközönsége nemcsak a kamasz, aki önállóan, de jogosítvány nélkül egy-egy alkalommal elugrana a barátjához vagy akár edzésre, esetleg zeneórára, hanem egy idős házaspár is, akinek már van másik, nagyobb autója, de alkalmanként rövidtávon inkább használna egy fürge, kisméretű autót.   De lehet az akár egy vállalkozó is, aki ezzel járna munkába, vagy esetleg ezzel szállítaná ki az árut a városban. A legkülönfélébb ügyfeleket, családokat és cégeket egyaránt meghódíthat ez a jármű.

Az innovatív mobilitási eszközön túl a Citroën valóságos áttörést kíván megvalósítani ezzel az egészen elképesztő áron elérhető elektromos modellel, melyhez az ügyfelek valódi autóhasználata szerint kialakított ajánlatok kapcsolódnak. A városi és külvárosi mobilitás eszközét testesíti meg a modell; a vele kapcsolatos mindennemű ügyintézés teljes mértékben online módon történik, egyszerűen, zökkenőmentesen. Az Ami – 100% ëlectric elősegíti a mobilitáshoz való hozzáférést, mégpedig online úton kínálva többféle megoldást: autómegosztást, bérlést vagy vásárlást.

Ez az egyéni használat szerint személyre szabható jármű alkalmazkodik használójához, aki pár kattintással könnyen és gyorsan bármikor kiválaszthatja, mire van szüksége:

Hosszú távú bérlés azoknak, akiknek állandó jelleggel szükségük van autóra, egyetlen egyre, másodikra vagy akár harmadikra, magán- vagy szakmai célokra. Ideális megoldás munkába járásra, rövid távolságokra, igénybe vehetik fiatalok, idősek és vállalkozók egyaránt. A modell bérleti díja havi bruttó 19,99 euró bruttó 2644 eurós önrésszel. Azaz a havi bérleti díj alacsonyabb, mint egy havi metróbérlet vagy egy telefonos havi előfizetés ára.

Autómegosztás: 1 percre, 1 órára, 1 napra, melyet az erre kijelölt partnerek bonyolítanak le a kínálat kiterjesztésének függvényében. A jelenlegi választott partner, a Free2Move, kedvezményes árat kínál Párizsban: percenként akár 0,26 eurós bérleti díjat az előfizetők számára, ami majdnem annyi, sőt akár olcsóbb, mint egy robogó vagy egy roller bérleti ára. Egy autómegosztási applikáció segítségével önkiszolgáló rendszerben bárki számára rendelkezésre áll majd az autó az utcán.

Vétel: a modell akár bruttó 6 000 eurós áron. Rendkívül versenyképes ár a piacon megtalálható mobilitási ajánlatokhoz képest.

A Citroën kidolgozott egy digitális rendszert, melynek célja, hogy megkönnyítse az ügyfelek dolgát, akik pár kattintással felfedezhetik, majd meg is rendelhetik az autót.  A könnyen és gyorsan megtehető ügyfélút minden lépése online történik: a modell bemutatása, konfiguráció, jelentkezés tesztvezetésre, megrendelés, fizetés, házhoz, illetve átvevőponthoz történő szállítás. Ezáltal az Ami – 100% ëlectric az év minden napján, éjjel-nappal beszerezhető.

Az Ami – 100% ëlectric idén március 30-tól rendelhető Franciaországban, pár hónappal később pedig  Spanyolországban, Olaszországban, Belgiumban, Portugáliában és Németországban is.  Az első modellek átadását Franciaországban idén júniusra tervezik. Az autómegosztás tavasztól indul Párizsban a nagyközönség számára, a modelleken a „Free2Move” logója lesz látható.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/