/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

2026 végére már évi 600 ezer villanyautót fog gyártani a Ford

Az új elektromos autók iránti erős keresletre építve a Ford ma számos kezdeményezést jelentett be az akkumulátor-gyártási kapacitás és a nyersanyagok beszerzése terén; ezek révén a vállalat elérheti, hogy 2023 végére évi 600 000 elektromos járművet gyártson, illetve hogy ezt a mennyiséget 2026 végére több mint 2 millió darabra növelje.

Ford Cologne Niehl Plant is currently undergoing major construct

A vállalat részletesen bemutatta globális járműportfólió-terveit, amelyek a Ford+ terv részeként támogatják ezeket a termelési célokat. A Ford arra számít, hogy az elektromos járművek piacának összesített éves növekedési rátája 2026-ig meghaladja majd a 90%-ot, ami az eddig várt globális iparági növekedésnek több mint a kétszerese.

A Ford azt tervezi, hogy 2026-ig 50 milliárd dollárt fektet be az EV-gyártásba, célként tűzve ki 2026-ra a 10 százalékos összesített korrigált EBIT ráta és a 8 százalékos EBIT ráta elérését.

Miközben a Ford a fenntarthatóság és az emberi jogok iránti elkötelezettségét szem előtt tartva megújítja beszállítói láncát az elektromos járművek gyártásához, a vállalat továbbra is arra számít, hogy 2030-ra globális termelésének több mint a felét az elektromos autók teszik ki, és legkésőbb 2050-ig világszinten is eléri a karbonsemlegességet.

Európában, a Ford kölni Niehl üzemében jelenleg is folynak az elektromos járművek 2023-ban induló gyártását előkészítő nagyszabású átalakítások. Ezek közé tartozik egy 2500 négyzetméteres csarnok építése, ahol öt emeleten folyik majd az előbevonatok újszerű és hatékony készítése.

Ezen felül a már meglévő üzemegységek is megújulnak; az itt bevezetett energiatakarékos megoldások több mint 2000 tonna CO₂- és több mint 2600 MWh elektromosáram-megtakarítást eredményeznek majd évente.

Az első elektromos hajtású személyautó 2023-ban gördül le a kölni szerelőszalagról, a második EV-modell gyártása pedig 2024 közepén kezdődik. Az új üzem éves termelési kapacitása várhatóan eléri majd a 200 000 darabot.

Ford Cologne Niehl Plant is currently undergoing major construct

A Ford azt tervezi, hogy a következő EV-modellek révén 2023 végére eléri a 600 ezres globális darabszámot:

270 000 Mustang Mach-E Észak-Amerikában, Európában és Kínában
150 000 F-150 Lightning Észak-Amerikában
150 000 Transit EV Észak-Amerikában és Európában
30 000 vadonatúj SUV Európában, amelyek gyártását erőteljesen felfuttatják 2024-ben

A Ford akkumulátor-celláinak kémiai elemei közt az eddigi nikkel-kobalt-mangán (NCM) mellett megjelenik a lítium-vas-foszfát (LFP) is. Ez még jelentősebb kapacitást kínál a nagy energiaigényű modellekhez, és biztosítja, hogy a vásárlók sok éven át minimális hatótávolság-csökkenéssel használhassák járműveiket. Mindemellett csökkenti a ritka ásványi anyagoktól, például a nikkeltől való függőséget, és a jelenlegi költségarányok mellett 10-15 százalékos anyagmegtakarítást jelent az NCM akkumulátorokhoz képest.

A vállalat megerősítette, hogy – a világ vezető akkumulátorgyártóival való együttműködés révén – rendelkezésére áll a szükséges éves akkumulátor-gyártási kapacitás 100 százaléka, azaz 60 gigawattóra (GWh), amivel biztosítható a fent említett 600 000 elektromos jármű meghajtása.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/