/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Ford bevezeti az automatikus elektromos üzemmódot

A valós idejű helymeghatározási adatokat felhasználva a Transit Custom Plug-In Hybrid (PHEV) haszongépjárművek automatikusan elektromos üzemmódba kapcsolnak, amikor olyan, előre meghatározott területre érnek, mint a túlzsúfolt utak vagy alacsony emissziós zónák, hatékonyan segítve abban, hogy a városi utcák levegője tisztábbá váljon.

Supporting Cleaner Air For Cities, Schools And Play Areas – Fo

Ám ez a geofencing technológia nemcsak a városközpontokban alkalmazható, hanem a járművek üzemeltetői maguk is kijelölhetnek saját “zöld zónákat”, ezzel is szorgalmazva az alacsony károsanyag-kibocsátású közlekedést az iskolák, játszóterek és raktárak közelében.

Egyre gyakrabban találkozunk  alacsony kibocsátású zónákkal Európában, mivel ez az egyik olyan megoldás, amivel a városok  igyekeznek mérsékelni a járművek környezeti hatását.  A mérések szerint a London Ultra Low Emission Zone (ULEZ), kijelölésének első hat hónapjában a nitrogén-dioxid szintje közel 30 százalékkal csökkent.

A Ford egyik nemrég készített felmérése szerint a hibrid-elektromos járművek hatékonyan segíthetnek a városi levegőminőség javításában: a felmérésben közreműködő szervezetek (például az Addison Lee Group, a British Gas, a Metropolitan Police és a Transport for London járműüzemeltetők) által London belvárosában megtett távolság 75 százalékát a Transitok nulla károsanyag-kibocsátású, tisztán elektromos üzemmódjában teljesítették. Hasonló felmérések készülnek jelenleg a németországi Kölnben és a spanyolországi Valenciában.

A Transit PHEV modellekbe szerelt geofencing modul rögzíti a behatárolt területen belül a tisztán elektromos üzemmóddal kapcsolatos információkat. Ezeket a titkosított adatokat biztonságos módon meg lehet osztani a helyi hatóságokkal, hogy ellenőrizhessék az alacsony kibocsátású zónákra érvényes előírások betartását, illetve, hogy megfelelő helyekre telepíthessék a töltőállomásokat.

A Transit Custom Plug-In Hybrid áruszállítók és a Tourneo Custom Plug-In Hybrid személyszállítók kategóriájuk első járművei, amelyek plug-in hibrid hajtást is kínálnak. 13,6 kWh teljesítményű akkumulátora segítségével a Transit Custom PHEV akár 56 km-t, a Tourneo Custom PHEV pedig 53 km-t is megtehet (NEDC ciklusban mérve) zéró károsanyag-kibocsátással. Mindkét járműben egy 1,0 literes EcoBoost benzinmotor is működik, ami szükség esetén tölti az akkumulátort, és akár 500 km-re bővíti a járművek hatótávolságát (NEDC).

Mindkét modell akkumulátorát négy és fél óra alatt lehet teljesen feltölteni egy szabványos háztartási elektromos csatlakozásról, illetve három óra alatt egy nyilvános feltöltő pontról. Lassítás vagy fékezés közben a jármű további elektromos töltést nyer a regeneratív fékezéssel. A Ford Transit Custom Plug-In Hybrid és a Tourneo Custom Plug-In Hybrid modellek sorozatgyártása 2019 végén kezdődött.

A Ford által Európa-szerte elvégzett tesztüzemek megmutatták, hogy a PHEV-k miként tudnak gyakorlati, hétköznapi megoldást kínálni a városban dolgozó fuvarozók és vállalkozások számára, lehetővé téve számukra, hogy szükség esetén nagyobb távolságokat is megtegyenek. Mivel a járművek nem függnek a töltőállomás-infrastruktúrától, nem kell aggódni a feltöltés vagy a hatótávolság miatt, ezért alkalmazásuk kettős előnnyel jár: a zéró károsanyag-kibocsátású autózás képessége mellett kompromisszummentesen végezhető el velük a munka. Egy hagyományos dízelmotoros áruszállítóhoz képest ezeknek az autóknak sem kisebb a hasznos teherbírásuk vagy a rakodóterük.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/