/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

A jövő Hyundai modellje Frankfurtban

2019. szeptember 18. 18:35   |   Autoblog
címkék:  

A márka múltja előtt tisztelgő, azt a jövő elvárásai szerint újraalkotó ’45’ már egy olyan új korszakot vetít elő a Hyundai autóipari formatervezésében, amelyet az elektromos közlekedés, az autonóm járműtechnológiák és az intelligens dizájn határoznak meg. A progresszív ’45’ egy negyvenöt évvel ezelőtt bemutatott emblematikus típust, a Hyundai Pony Coupe tanulmányautót gondolja újra, újszerű utazási élményt társítva a jövő önjáró gépjárműveihez.

Ahhoz, hogy előre haladjunk, elengedhetetlen, hogy visszatekintsünk a múltba. A ’45’ drámai hatású külső formaterve felcsigázza a képzeletünket, felidézve a Hyundai formai irányvonalát 1974-ben meghatározó Pony Coupe tanulmányautót. A ’45’ karakterét az 1920-as évek repülőgépeiből ihletet merítő monocoque karosszéria, áramvonalas formaterv és könnyű építésmód határozza meg. A típus részben az elöl és hátul alkalmazott, 45 fokos szögeknek köszönheti nevét: ezek olyan, rombusz alakú körvonalat kölcsönöznek a tanulmányautónak, amely már a márka leendő elektromos járműveinek a formavilágát vetíti előre.

Az új tanulmányautó tudatosan kerüli a komplex formákat, helyettük az eredeti kupékoncepció letisztult, minimalista vonalvezetése előtt tiszteleg. A márka tradícióit ápoló, ugyanakkor a jövőbe tekintő ’45’ a Hyundai ‘Érzéki sportosság’ formanyelvének evolúcióját testesíti meg. A ’45’ a ‘kinetikus kockalámpa’ dizájnnal értelmezi újra az eredeti koncepciójármű jellegzetes rácshálós hűtőmaszkját. A kinetikus kockalámpákkal kialakított orr-rész élvonalbeli technológiákat alkalmazva ébreszt az eredetihez hasonló érzelmeket a szemlélőben.

A ’45’ modern felfogásban újraalkotott, csapott hátú karosszériája stabilitást és dinamizmust sugall; ezeket a tulajdonságokat tovább erősíti a jármű szélessége és előre tolt optikai súlypontja. Az oldalablakok körvonalát az erősen döntött C-oszlop zárja le, ami álló helyzetben is a dinamikus haladás érzését kelti.

Progresszív elektromos jármű lévén a ’45’ közszemlére teszi az új technológiákat. Az ajtó alját díszítő, speciális betét a jármű nagy elektromos hatótávolságára utal; az aktív LED-ek már beszállás előtt, könnyen értelmezhető formában tájékoztatják a vezetőt arról, mekkora távolságot tud még megtenni a jelenlegi töltéssel.

A ’45’ egy sor olyan, jövőbeli fejlesztést is bemutat, amelyekhez hasonló technológiákkal a Hyundai leendő típusaiban találkozhatunk majd. Ilyen a kamera alapú, rejtett megfigyelő rendszer (CMS), amely különböző önjáró funkciók megvalósítását készíti elő; vagy a Hyundai nyílt technológiai architektúráját szemléltető, egyéb megoldások. A rendszer oldalt elhelyezett kamerákkal helyettesíti a hagyományos külső visszapillantó tükröket.

A modern bútortervezés irányelveit követve kialakított, minimalista utastérben a fa, a szövet és a bőr hívogató kombinációja teremt otthonos hangulatot, pihentető és tágas környezetet. Az utasok kényelmes, közösségi jellegű környezetben foglalhatnak helyet. Hátul fekvőfotelek várják őket, míg az elülső ülések hátra forgathatók. A formatervezés és a technológia jövőjébe enged bepillantást az infotainment rendszert vezérlésére szolgáló, projektoros kezelőfelület. A hagyományos központi érintőképernyőt kiváltó rendszer közvetlenül a műszerfalba beépített kijelzők és funkciók sorozatából áll.

A tisztán elektromos hajtásláncnak köszönhetően a tervezők újragondolhatták az autó helykihasználását. Az akkumulátorok és villanymotorok az utastéren kívül, illetve az alatt kaptak helyet, ami a rendelkezésre álló tér maximális kiaknázását tette lehetővé. A ’45’ akkumulátorai a „gördeszka padló” alatt helyezkednek el, még tágasabbá téve a belső teret. Az akkumulátorokat befogadó, lapos padló azért kapta a „gördeszka” becenevet, mert olyan utastér kialakítását teszi lehetővé, ami egy frissen berendezett nappali szoba hangulatát kelti. A padlót kényelmes szőnyeg borítja, ami egyszerre teszi otthonosabbá a környezetet és csillapítja az útzajt. Az ajtók nyitásakor az ülések kifelé fordulnak, megkönnyítve a be- és kiszállást.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

endorfer
2019-09-18 - 19:47

Kár,hogy nincs km teljesítmény megadva…


*/