/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A kabrió után itt a keménytetős Fiat 500

2020. június 08. 17:50   |   Autoblog
címkék:  

Csúcsváltozattal folytatja az új 500. A korlátozott számban rendelhető, sorszámozott „la Prima” kabriót elkapkodták, a Fiat így most bemutatja az elektromos hajtású új 500 „la Prima” ferdehátú változatát. A ferdehátú új 500 egy feltöltéssel 320 kilométert tud megtenni.

A Fiat ikonikus 500 modelljének harmadik, fenntarthatóságot előtérbe helyező elektromos hajtásrendszerű generációja, átgondolt kialakításával és részletgazdagságával összetéveszthetetlen, minőségi olasz termék. Elődeinél lekerekítettebb, lágyabb vonalaival az új 500 „la Prima” megőrizte a „Cinquino” páratlan stílusjegyeit.

Az új Fiat 500 „la Prima” háromajtós változata panoráma üvegtetővel kényezteti utasait. A minőséget hangsúlyozó „égre nyíló ablak” szabad kilátást biztosít, a világos utastér fokozza a vezetés élményét, és hozzájárul a kiemelkedő komfortérzethez. Teszi mindezt úgy, hogy az időtlen forma klasszikus értékei is megmaradtak, a ferdehátú modell teljesértékű csomagtérajtót, az aerodinamikai hatékonyságot érzékelhetően javító spoilert kapott.

A „la Prima” kivitel rendelhető lesz a Földet idéző Mineral Grey nevű metál, a tengert megtestesítő Ocean Green gyöngyház, valamint az égbolt előtt tisztelgő háromrétegű Celestial Blue fényezéssel. A debütáló kivitel LED-es fényszórókkal, eco-bőr kárpitozással, 17 colos diamond cut keréktárcsákkal, és krómozott oldalsó keretekkel várja az érdeklődőket.

Az új 500 sziluettje összetéveszthetetlen. Egyediségére garancia a kocsiszekrény profilja, a hátsó él jellegzetes dőlésszöge. Az ikonikus vonalak mögött rejtőző utastér az 500 harmadik generációjánál nyerte el eddigi legnagyobb méretét. Ennél a modellnél jelenik meg a már említett hátsó spoiler is, amely az autó megjelenését dinamikusabbá teszi.

A széles csomagtérajtó minden eddiginél kényelmesebb pakolhatóságot biztosító, tágas nyílást takar, és előnyösebb megjelenést eredményez. A rendszámtábla feletti panel megőrizte a jellegzetes, egyszerű, egyben folyamatos króm díszlécet. Magasra helyezve ott az új, fémhatású Fiat embléma is. Az összképet az autó szélességét kihangsúlyozó lámpatestek teszik teljessé.

Az új 500 az elődeit idéző hasonlóságok ellenére vadonatúj konstrukció. Megalkotásához a tervezők „tiszta lapot” nyitottak. Kiemelt figyelmet szántak az olyan kérdéseknek, mint az elektromos autózásban kulcsfontosságú hatótávolság növelése, illetve a beépített akkumulátorok feltöltéséhez szükséges idő csökkentése. Igyekezetüknek köszönhető, hogy a 42 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomaggal az új 500 a WLTP norma szerint akár 320 kilométert is képes megtenni.

Az új 500 a töltési idő optimalizálása érdekében 85 kW-os gyorstöltő rendszert kapott. Mindössze öt perc elegendő ahhoz, hogy az átlagos napi használatot meghaladó 50 kilométer megtételéhez szükséges mértékig feltöltsük az akkumulátorokat. Az autó jobb hátulján elhelyezett Combo 2 töltőaljzathoz csatlakoztatható egyen-, illetve váltakozóáramú gyorstöltő mindössze 35 perc alatt 80 százalékra tölti az akkumulátort.

Az autó bevezető kiadásához alapfelszerelés az Easy Wallbox is, egy olyan töltőrendszer, amely a szokványos háztartási csatlakozóra köthető. A speciális berendezést kizárólag az FCA számára fejlesztette ki az ENGIE EPS, forgalmazását a Mopar az elektromos 500 piacra lépésével párhuzamosan kezdi meg Európában. Nincs szükség szakemberre, a vásárlók késlekedés nélkül elkezdhetik tölteni az 500 új modelljét akár 3 kW teljesítménnyel. Amennyiben ez nem elegendő, az Easy Wallbox teljesítménye 7,4 kW-ra növelhető, így alig több mint hat óra alatt otthonában mindenki teljesen feltöltheti autóját. A jármű tartozéka ezen felül a nyilvános és otthoni hálózatra csatlakoztatható Mode 3 töltőkábel, akár 11 kW-ig.

Az új 500 három üzemmódot kínál, amelyek közül vezetési stílusunknak megfelelően választhatunk. A Sherpa üzemmód úgy optimalizálja a rendelkezésre álló erőforrásokat, hogy az utazó minden körülmények között elérje úticélját. Ennek érdekében számos összetevőt befolyásolva minimalizálja az energiafelhasználást. Indokolt esetben 80 km/órára korlátozza a végsebességet, takarékos gázreakciókat állít be, beavatkozik a klímaberendezés, az ülésfűtés működésébe. A Normal üzemmód által kínált vezetési érzet szinte teljesen megegyezik a tradicionális, belső égésű motorral szerelt autókéval, míg Range üzemmódban egyetlen pedállal vezethető az autó.

A 87 kW (118 LE) teljesítményű villanymotor óránként 150 kilométerben maximált végsebesség elérését tesz lehetővé. Az 500 álló helyzetből 3,1 másodperc alatt gyorsul 50 és 9 másodperc alatt 100 km/órás sebességre.

A kocsi hossz-, illetve oldalirányú elmozdulásait előre tekintő kamerákkal dolgozó technológia felügyeli. Az intelligens adaptív tempomat reagál az autók, kerékpárosok, gyalogosok mozgására, és a helyzettől függően lassít vagy gyorsít. A Lane Centering funkció a sáv középpontjában tartja a járművet, amennyiben a sáv szélét jelző festések tisztán azonosíthatók. Az intelligens sebesség-támogató rendszer azonosítja a sebességkorlátozásokat, és javaslatot tesz azok betartására.

A városi holttér-figyelő rendszer ultrahangos érzékelők segítségével érzékeli az akadályokat, és a külső visszapillantó tükörben felvillanó háromszög alakú fényjellel figyelmezteti az autóst. Az éberségfelügyeleti rendszer a műszerfalon megjelenő riasztással javasol pihenőt, ha a vezető fáradt. Végezetül a 360 fokos panoráma szenzor madártávlati képen jeleníti meg az akadályokat a parkolás, vagy az összetett manőverek végrehajtása során.

Az új 500 az FCA csoport első olyan járműve, amelyet az új UConnect 5 infotainment rendszerrel, a jövő felhasználói számára tervezett, csatlakoztatott platformmal szereltek fel. A rendszer a könnyen és ösztönösen használható, egyszerűen testre szabható Android Auto operációs rendszerre támaszkodik. A funkciók és alkalmazások megjelenésének módosítására widgetek állnak rendelkezésre.

A kocsi zökkenőmentesen képes integrálni az okostelefonokat 10,25 colos nagyfelbontású érintőképernyőjén, amely vízszintes tájolásával illeszkedik a műszerfal vonalaihoz. A piacra lépő változat fejlett beszédfelismerő rendszerrel is rendelkezik. Segítségével szóban módosíthatjuk a paramétereket, állíthatjuk be a klímaberendezést vagy választhatjuk ki kedvenc zeneszámunkat.

Az új 500 „la Prima” limitált szériás, csúcsváltozatú háromajtós kivitel EasyWallbox csomaggal 34 900 eurós áron elérhető. Magyarországon a modell júliustól rendelhető.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/