/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A mérnökhallgatók már készülnek a sűrített levegős járművek versenyére

2016. február 29. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Immáron kilencedik alkalommal rendezik meg Egerben május 5-7. között a Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt, ahol mérnökhallgatók által tervezett és épített, sűrített levegővel hajtott járművek mérik össze tudásukat. Idén nyolc ország, ötvenkét csapatának nevezését fogadta el a szakmai zsűri, ezúttal már a külföldi járművek lesznek túlsúlyban.

Kilenc éves hagyományra tekint vissza a Nemzetközi Aventics Pneumobil Verseny, amelyet idén május 5-7-én rendez meg az Aventics Hungary Kft. Egerben. A sűrített levegővel hajtott járgányok futamának ezúttal is az Érsekkert ad otthont, s a nevezések alapján várhatóan 200-nál több mérnökhallgató érkezik a helyszínre, ugyanis ezúttal ötvenkét csapat nevezését fogadta el a szervező cég szakmai zsűrije. A korábbi évekkel ellentétben ezúttal már a külföldi egységek dominálnak: harminc jármű projektterve érkezett hét ország (Románia, Csehország, Lengyelország, Észtország, Németország, Litvánia, Lettország), húsz egyeteméről. A hazai felsőoktatási intézményeket huszonkét csapat képviseli.

Az idei verseny során előtérbe került a projektszemlélet, az egyetemistáknak ugyanis ebben a felfogásban kell menedzselniük a felkészülést, illetve a versenyzést. Az előkészületi szakaszban így több munka várt a jelentkezőkre: időtervet, költségvetést, komplett projekt leírást kellett tartalmaznia a beadott pályázatoknak, amit a verseny második napján, személyesen is prezentálnak majd. A nevezés utáni első rostát a műszaki dokumentációk ellenőrzése jelentette, a tavaszi versenyen csak azok a járművek állhatnak majd rajtvonalhoz, akik e során – és majd a helyszíni szemlén is – megfeleltek a zsűri szigorú elvárásainak. A zsűrizést követően április elejéig az összes csapat megkapja a járművek építéséhez szükséges alkatrész csomagot, így az indulók nekiláthatnak a munkálatoknak.

A versenyen a csapatok két kategóriában (normál, szenior) és három számban mérhetik össze tudásukat: a hosszú távú futam során az a jármű nyer, aki a legnagyobb távolságot lesz képes egy palacktöltettel megtenni a kijelölt pályán. Az ügyességi futam három menetből áll, a továbbjutás kieséses alapon dől el. A gyorsulási szám után pedig az állhat a dobogó legfelső fokára, aki az adott szakaszt a legrövidebb idő alatt teljesíti. A zsűri a versenyszámok győztesei mellett összesítésben a legjobb pneumobilt díjazza, emellett a legeredetibb konstrukciót és projektelképzelést.

“Az elmúlt évek során jelentős fejlődés volt tapasztalható a járművek teljesítménye kapcsán, – akadt ugyanis olyan csapat, aki 50 kilométer/óránál is nagyobb sebességgel haladt -, így az idei kihívást az jelentette, hogy növeljük a pilóták biztonságát. Ennek tükrében módosítottunk a versenyszabályzaton, így a csapatoknak szigorúbb feltételeket kell betartaniuk a kocsik építése során” – mondta el Varga Mihály, a IX. Nemzetközi Aventics Pneumobil Verseny főszervezője. “Az új előírások szerint az autó formájú járgányoknál kötelezővé vált a bukókeret, a quad szerű gépeknél szigorítottuk az öltözéket, a csapatoknak új vész-stop körök beiktatását írtuk elő, emellett kétkörös fékrendszert kell a járgányokba építeni, illetve kiemelt szerepet kapott a kormányművek stabilitása” – tette hozzá.

Varga Mihály azt is elmondta, hogy a gyakorlati programnak az élményen túl munkaerő piaci szempontból is komoly jelentősége van: a tapasztalatok alapján ugyanis a résztvevő hallgatók nagy százalékát felkarolják az autóipari gyártó cégek. Éppen ezért iktatták be a prezentációs napot, ahol a verseny együttműködő partnerei személyes benyomást kaphatnak az indulókról.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/