/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Škoda legyártotta a százezredik iV-modellt

2021. szeptember 01. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A Škoda anyagyárában legördült a gyártósorról a százezredik iV-modell, egy Enyaq iV. A cseh gyártó az „iV” plakettel azokat a modelleket jelöli, amelyek részben vagy teljesen elektromos hajtásrendszerrel működnek. Jelenleg a Škoda három iV-sorozatot gyárt: a plug-in hibrid Superb iV és Octavia iV, valamint a teljesen elektromos Enyaq iV modelleket. A Škoda 2030-ig még legalább három új, teljesen elektromos modellt vezet be a piacra.

210830_100000th-iv-vehicle-jpg-1920x1376

A Škoda első teljesen elektromos sorozatgyártott modellje, a Volkswagen csoport MEB platformjára épülő Enyaq iV 2020 szeptemberében mutatkozott be. Az Enyaq iV hátsó- és összkerékhajtással is rendelhető, továbbá öt teljesítményfokozatban és három különböző méretű akkumulátorral kapható. Az akkumulátor kapacitásának megfelelően a WLTP-ciklus alapján mért hatótávolsága több mint 520 km.

Jelenleg már zajlik a nagyfeszültségű hajtóakkumulátorok gyártása a Superb iV és az Octavia iV plug-in hibrid modellekhez, valamint más csoportmárkák modelljeihez. A jövő év elején Mladá Boleslavban megkezdődik az Enyaq iV MEB akkumulátor-rendszereinek gyártása is. Ezenkívül a cseh gépjárműgyártó a partnerekkel együttműködve stabil beszállítói struktúrát fejleszt ki az elektromobilitás terén.

Next Level – Škoda Strategy 2030 néven a vállalat ambiciózus célokat tűzött ki a fenntartható növekedés, az új értékesítési régiók kialakítása és a villamosítás területén. A vállalat célja, hogy 2030-ra egyike legyen az öt leggyakrabban értékesített autómárkának Európában. Ezt többek között kifejezetten kedvező áron kapható bevezető modellekkel és erőteljes elektromos modellportfólióval kívánja elérni. A piac alakulásától függően a vállalat a teljesen elektromos modellpaletta tekintetében 50-70%-os részesedést tűz ki célul Európában. Ennek köszönhetően a legyártott járműflotta CO2-kibocsátása 2030-ig több mint 50%-kal csökkenhet.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/